Tuesday, July 09, 2019

Bottle Cap Challenge, Tendangan Siapa Paling Hebat?!


'Bottle Cap Challenge' adalah cabaran terbaharu yang sedang viral diseluruh dunia, yang memerlukan anda untuk membuka penutup botol dengan menggunakan tendangan ‘side-kick’ tanpa menjatuhkan botol tersebut.

Jason Bottle Cap Challenge

Untuk membuat aksi ini dengan sempurna, anda perlu meletakkan botol pada permukaan yang rata dan membuka penutupnya dengan tendangan yang dikenali sebagai tendangan ‘round house’ dalam seni bela diri campuran.

Trend ini bermula apabila juara featherweight UFC, Max Holloway dan pereka fesyen, Errolson Hugh mencabar penyanyi John Mayer untuk mengambil bahagian dalam ‘sukan’ yang trending ini.

Holloway memuat naik video pada laman Instagramnya dan menyampaikan cabaran tersebut kepada Mayer.

“Saya ingin sampaikan cabaran ini kepada John Mayer.

“Jika anda tidak dapat menyelesaikan cabaran ini, anda perlu datang ke Hawaii selepas konsert jelajah anda dan “menendangnya” dengan kami sehingga sempurna,” kata Holloway dalam entri di akaun Instagram miliknya.

John Mayer menyahut cabaran tersebut dan memuat naik video menerusi laman Instagram peribadinya serta mencabar pelakon Jason Statham untuk membuka penutup botol dengan cara yang luar biasa.

Rata-rata netizen, atlet dan selebriti tempatan serta antarabangsa tidak melepaskan peluang untuk turut serta dalam cabaran ini.

Antaranya penyampai radio ERA, Radin dan pelakon Paskal, Hairul Azreen. Tidak dilupakan juga selebriti antarabangasa Ellie Goulding, Diplo, Jon Jones, Yura Yunita dan ramai lagi.

Paling menakjubkan adalah aksi pelakon filem Ip Man, Donnie, yang melakukan aksi tersebut dengan mata tertutup!

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:


sumber: astroawani

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon