Monday, June 10, 2019

Rihanna Penyanyi Wanita Paling Kaya Di Dunia 2019


Rihanna, 31 tahun, muncul sebagai penyanyi wanita dengan pendapatan paling tinggi di dunia, kini bernilai AS$600 juta, jauh meninggalkan Madonna sebanyak AS$30 juta, Celine Dion AS$150 juta dan Beyoncé AS$200 juta.

Rihanna Paling Kaya

Walaupun Rihanna terkenal dengan lagu-lagu hit seperti Umbrella, Diamonds dan What's My Name, muzik bukanlah satu-satunya sumber kekayaannya.

Menurut Forbes, majoriti pendapatannya diperoleh daripada perkongsiannya dengan LVMH, syarikat barangan mewah Perancis yang turut memiliki Christian Dior, Givenchy dan Louis Vuitton.

Bulan April 2019 lalu, bintang kelahiran Barbados itu melancarkan label fesyennya, Fenty, menjadikannya wanita kulit hitam pertama yang memiliki jenama asli bersama LVMH.

Selain Fenty, pemilik nama sebenar Robyn Rihanna Fenty ini turut memiliki jenama pakaian dalam, Savage X Fenty, yang dilancarkan tahun 2018 lalu dan jenama kosmetiknya, Fenty Beauty, yang ditubuhkan pada tahun 2017.

Fenty Beauty menjana pendapatan kira-kira AS$570 juta (RM2.37 bilion) dalam tempoh 15 bulan pertama, dengan anggaran perolehan keuntungan setakat ini mencecah AS$3 bilion.

Rihanna bercuti bersama jutawan Arab Saudi

Rihanna and Hassan Jameel

Sementara itu, Rihanna dilaporkan bercuti bersama-sama teman lelakinya, Hassan Jameel dan keluarga di Itali.

Pasangan tersebut dilihat menaiki bot dan menikmati makan tengah hari di Restoran Lo Scoglio di bandar Nerano, Pantai Amalfi, di pusat peranginan Capri, memetik laporan Arab News.

Pengasas jenama Fenty Beauty dengan nilai kekayaan sekitar AS$600 juta (RM2.4 bilion) itu memakai dress mini ‘off shoulder’ dan kelihatan santai dan gembira dengan Hassan.

Hubungan percintaan Rihanna dan Hassan mula mencuri perhatian selepas foto kemesraan mereka berdua tersebar sekitar Julai 2017.

Hassan Jameel merupakan seorang usahawan muda dan juga pewaris kekayaan keluarganya Abdul Latif Jameel Company, syarikat memegang hak pengedaran kenderaan jenama Toyota di Arab Saudi, merupakan antara keluarga terkaya di Arab.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: 1 | 2

1 comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon