Saturday, June 29, 2019

Misteri Patung Berhantu Annabelle


Suatu ketika dahulu, pada malam filem seram Hollywood, Annabelle ditayangkan, seorang penonton di panggung Lauralton Hall di Amerika Syarikat, mengaku seolah-olah bagai dirasuk, bukan disebabkan terlalu menghayati jalan cerita mengenai anak patung jahat itu, tetapi sebelum membeli tiket, dia mengaku menghadiri penceritaan daripada penyiasat paranormal terkenal, Lorraine Warren, yang terbabit secara langsung dalam kes anak patung menyeramkan itu.

Misteri Patung Berhantu Annabelle

Anak patung sebenar Annabelle kini dipamerkan dalam kotak berkunci di Muzium Ghaib Warren (Warren's Occult Museum) di Monroe, Connecticut, Amerika Syarikat, manakala di layar perak, anak patung seramik itu digambarkan amat menggerunkan biar pun hakikatnya, ia adalah anak patung klasik Raggedy Ann, yang menampilkan rupa comel dengan rambut daripada sulaman benang merah.

Annabelle dengan saiz menyamai kanak-kanak berusia dua tahun itu kini keseorangan dalam kotak kayu bercermin kaca dan dikunci. Ia diasingkan berikutan kepercayaan 'dihuni' semangat roh jahat yang sentiasa mencari peluang untuk membunuh.

Dianggap berbahaya, pasangan Ed dan Lorraine Warren meletakkan tanda amaran 'dilarang menyentuh kaca' pada kotak menyimpan patung itu.

Seorang pengunjung tidak mengendahkan larangan itu, malah mengejek-ejek Annabelle. Lelaki itu segera diusir dan tidak lama kemudian ditemui mati dalam nahas motosikal.

Menantu Lorraine, Tony Spera menggantikan Ed meneruskan karier memburu hantu dan semangat jahat selepas kematian lelaki itu pada tahun 2006.

Tony Spera yang banyak meluangkan masa mendengar cerita dan mengkaji latar belakang Annabelle mengaku dalam sekian banyak koleksi menyeramkan milik mentuanya, anak patung itu yang paling meremangkan bulu roma.

"Di dalam tubuhnya ada kuasa jahat yang menggerakkan patung itu melakukan kerja jenayah, termasuk membunuh orang.

"Saya sering diingatkan supaya jangan ambil mudah semua perkara mengenai patung ini, apatah lagi menganggap kewujudannya sebagai bahan jenaka," katanya.

Tony Spera kemudian membuka sejarah patung Annabelle yang pada asalnya, adalah hadiah hari jadi yang diterima seorang jururawat menjelang ulang tahunnya yang ke-28 pada tahun 1970.

Wanita berkenaan meletakkan patung itu di kepala katil dan terkejut apabila anak patungnya itu sentiasa berubah-ubah kedudukan setiap kali dia bangun tidur.

"Ada ketika, patung itu dilihat duduk bersilang kaki dan pada masa yang lain, ia berbaring di sebelahnya.

"Rakan serumah jururawat itu juga menemui sehelai kertas minyak di atas lantai bertulis mesej "bantu saya, tolong saya", sedangkan mereka tidak menyimpan kertas seperti itu di dalam rumah," katanya.

Patung Berhantu Annabelle
Annabelle dalam filem.

Lebih mendebarkan, patung itu turut ditemui di ruang dan bilik yang lain dalam keadaan bajunya berlumuran darah.

Beberapa siri kejadian aneh seperti dicekik dan dicakar ketika tidur menyebabkan rakan dua wanita berkenaan tidak berani bermalam di kediaman itu.

Tidak tahan dengan gangguan itu, kedua-dua wanita berkenaan meminta pertolongan orang yang mampu menghubungkan mereka dengan alam ghaib sekali gus mendapat tahu mengenai kewujudan roh Annabelle Higgins, kanak-kanak berusia tujuh tahun yang mati di rumah itu, yang merasuk patung berkenaan.

Roh Annabelle tidak mahu meninggalkan rumah itu sebaliknya mahu menjelma dalam bentuk patung supaya terus disayangi!

Menakutkan!

BACA INI JUGA:

sumber: bharian

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon