Khamis, Mei 16, 2019

'PU Abu Pernah Malukan, Aibkan, Ejek Anak Saya Dalam Kelas'


Loading...

Nampaknya kecaman yang diterima oleh PU Abu Sufyan sudah berjangkit kepada kisah lain pula. Jika sebelum ini PU Abu Sufyan dikecam kerana menceraikan isterinya yang sarat mengandung hanya melalui WhatsApp demi mengejar janda kaya, kali ini Ostat PU Abu Sufyan dikecam kerana membuli dan memalukan kanak-kanak.

PU Abu malukan anak saya

PU Abu Sufyan dikatakan telah membuka baju seorang kanak-kanak lelaki sehingga ternampak di bahagian dadanya dan membuat aksi memerah susu bagi tujuan memalukan dan mengaibkan kanak-kanak lelaki itu.

Kesan dari perbuatan itu, kanak-kanak lelaki tersebut terpaksa berpindah sekolah kerana trauma dan menjadi mangsa ejekan murid lain.

Kisah berkenaan dikongsikan oleh ibu kepada kanak-kanak lelaki tersebut, Zahara Mohd Yusof di Facebooknya.

"Tengah scroll-scroll Facebook. Tetiba nampak posting kat FB pasal ustaz PU Abu Sufyan ni. Kisah tentang dia ceraikan isteri yang baru 2 bulan dinikahi semata-mata mengejar si janda @ ibu tunggal. Kesian pada si isteri dan anak yang bakal dilahirkan.

"Aku sendiri pernah ada peristiwa hitam dengan PU Abu ni. Anak aku, Akmal Hareez pernah dimalukan dalam kelas sewaktu beliau beliau mengajar di Sekolah Agama Al Furqan Bandar Baru Selayang. Apa yang aku nak ceritakan ni bukan sebab nak aibkan dia tapi aku bengang dengan ego dan sikap dia masa tu.

"Alkisah terjadi pada tahun 2016, ketika anak aku darjah 3. Dia selalu menangis dan mengadu pada aku kerana kerap dibuli oleh ustaz ni.

"Pada mulanya aku malas nak ambik peduli sangat aduan anak aku. Sebab aku fikir anak aku ni manja sangat. Tapi bila sampai 1 tahap dia dah taknak pergi sekolah aku pun mulalah marah.

"Aku pun tanya pendapat mak aku. Mak aku cakap mende ni tak boleh dibiarkan dan kena mengadap ustaz ni. So aku, suami dan mak aku pun pergilah ke sekolah. Sebelum tu minta izin dengan ketua guru di sekolah agama tu sekali. Dan ketua guru tu pun terkejut dengan aduan anak aku.

"Oh ya, anak aku ni jenis bambam orangnya. Ustaz ni suruh anak aku ke depan kelas dan ustaz ni bukak baju melayu anak aku sampai nampak tetek dia.

"Pastu dia boleh perah tetek anak aku depan 1 kelas sambil suruh satu kelas gelakkan dan standby baling botol air pada anak aku. Menggigil ketakutan anak aku waktu tu. Yela anak aku tu walaupun baru darjah 3 tapi badan dia agak besar.

"Bila ustaz ni dipanggil ke bilik guru, mak aku pun soal la kenapa buat macam tu.

Mak aku ni bekas penolong kanan dan bekas cikgu disiplin. So dia memang tau semuanya etika seorang guru.

"Ustaz tu selamba je cakap dia nak bergurau. Maka makin marahlah ketua guru tu bila dengar jawapan selamba ustaz ni. Langsung takde rasa bersalah aibkan anak aku sampai tahap macam tu.

"Endingnya dia minta maaf itupun selepas diminta oleh ketua guru tu. Nampak sangat dia bengang dan tercalar ego time tu.

"Tapi kesan yang dia buat pada anak aku tu menyebabkan anak aku diejek sehingga aku terpaksa tukarkan dia ke sekolah agama yang lain.

"Aku pun tak faham kenapa perlu dia aibkan anak aku sampai macam tu sekali padahal dia seorang ustaz.

"Tapi kini bila baca pasal ustaz ni, aku sedar yang dia pun hanya hamba Allah yang biasa. Bukannya maksum. Cuma aku ralat dia masih tak berubah," katanya mengakhiri penulisan itu.

Lafaz Cerai PU Abu, Isteri Tidak Sah

Isteri Isteri PU Abu

“Sudah jelas bahawa kamu sebagai suami perlu menjaga isteri dan anak dalam kandungannya.

“Jangan lepas tangan dan semua hal seharusnya diselesaikan dengan baik,” kata Hakim Syarie Mohd Nurulazhar Mohd Tohar.

Beliau berkata demikian di Mahkamah Rendah Syariah Klang, ketika mensabitkan talak dilafazkan bekas peserta Pencetus Ummah (PU), Muhammad Abu Sufyan Mohd Mokhtar Rozaidi, 25, ke atas isterinya, Ain ‘Afini Latif, 23, menerusi WhatsApp adalah tidak sah.

Mohd Nurulazhar membuat keputusan itu selepas Muhammad Abu Sufyan atau PU Abu membuat pengakuan bersumpah bahawa tidak berniat untuk bercerai ketika menghantar mesej berkenaan.

Terdahulu, Ain ‘Afini memberitahu mahkamah bahawa mereka yang bernikah hujung Ogos tahun 2018 lalu berselisih faham dan bercerai talak satu dengan kebenaran mahkamah pada 28 Januari 2019 lalu, sebelum kembali rujuk kira-kira sebulan selepas itu.

Bagaimanapun, pada 11.44 pagi 13 Mac lalu, Ain ‘Afini sekali lagi menerima lafaz cerai menerusi WhatsApp daripada PU Abu yang meninggalkannya di rumah selama seminggu.

“Saya turut menerima mesej daripada dia yang meminta supaya memudahkan semuanya dan mengisi borang perceraian,” katanya.

PU Abu kemudian memaklumkan dia tidak berniat untuk bercerai secara total dan faktor keadaan memaksanya berbuat demikian.

“Saya mengakui kesilapan diri dan memohon maaf atas perbuatan saya terhadap isteri selama ini.

“Saya masih sayangkan isteri dan ingin hidup bersamanya. Saya juga bertanggungjawab ke atas anak yang dikandungnya,” katanya.

Dalam prosiding sama, Mohd Nurulazhar turut memerintahkan pasangan itu mendaftar lafaz rujuk cerai mereka pada 23 Februari lalu selepas mendapati lafaz berkenaan adalah sah.

Beliau sebelum itu turut menolak permohonan PU Abu yang meminta media dan orang awam di dalam mahkamah supaya tidak mendengar kes perbicaraan berkenaan kerana isu sensitif dan mengaibkan.

Sebelum ini, Ain yang sedang sarat hamil memaklumkan, talak itu dilafazkan Abu menerusi WhatsApp pada 13 Mac 2019 lalu kerana tidak bersetuju dengan permintaan PU Abu untuk berpoligami dengan seorang janda kaya.

Abu kemudian membuat permohonan maaf menerusi IG atas tindakannya itu untuk berkahwin dengan janda tersebut.

PU Abu yang juga pendakwah dan penceramah bebas itu turut memohon maaf kepada keluarga mentuanya.

Entahlah PU Abu. Ko ni betul-betul memalukan.

BACA INI JUGA:

sumber: 1 | 2

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon