Sabtu, Mei 04, 2019

Aplikasi Facebook Dating Untuk Cari Jodoh


Loading...

Aplikasi terbaharu Facebook Dating yang diperkenalkan oleh Mark Zuckerberg pada pertengahan tahun 2018 lepas di persidangan F8, kini boleh digunakan bermula pada 1 Mei 2019.

Aplikasi Facebook Dating

Seperti yang dibentangkan pada tahun lepas, ciri Facebook Dating ini boleh digunakan secara terus melalui aplikasi Facebook tanpa perlu memuat turun aplikasi tambahan.

Facebook Dating juga hadir dengan ciri ‘Secret Crush’ yang membenarkan pengguna untuk berkenalan dengan pengguna lain dari acara, rakan kepada rakan dan komuniti sekitar anda.

Facebook Dating turut menjamin privasi pengguna kerana profil pengguna tidak akan dipaparkan dimana-mana saluran termasuk di akaun peribadi Facebook pengguna.

Ciri Facebook Dating tidak boleh digunakan oleh semua pengguna Facebook secara automatik tetapi menerusi pilihan pengguna sendiri.

Ciri Facebook Dating ini perlulah diaktifkan terlebih dahulu di tab sebelah kiri untuk pengguna desktop dan tab dihujung sebelah kanan untuk mengguna telefon bimbit.

Menurut pengguna yang sudah mencuba Facebook Dating, mereka boleh melihat pengguna lain dalam jarak 100km.

Berbeza dengan aplikasi cari jodoh yang lain, ciri Facebook Dating membenarkan pengguna menghantar mesej terlebih dahulu kepada pengguna lain sebelum menerima ‘matched’ setelah mesej dibalas.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon