Thursday, April 04, 2019

Gadis Abai Persepsi Tinder Lubuk Orang Gatal, 'Kalau Cara Betul Dapatlah Jodoh Yang Baik'


Mula berkenalan dalam aplikasi Tinder sekitar Mac 2017, siapa sangka pasangan ini akhirnya disatukan sebagai suami isteri pada minggu lalu dan kisah mempelai yang diijabkabulkan pada Sabtu lalu (24/3/2019) menjadi tular dan menerima hampir 2,500 retweet, setelah dimuat naik ke laman Twitter.

Jodoh Tinder

Menurut Natasshia Azirah Abdul Aziz, dia dan suaminya, Muhammad Sa'id Abdul Razak bermula sebagai kawan dalam aplikasi berkenaan sebelum mula menjalinkan hubungan serius, lima bulan kemudian. Dia bersyukur dipertemukan dengan suaminya dalam aplikasi itu.

“Kawan yang perkenalkan Tinder kepada saya, selepas itu saya match dengan dia dalam tu.

“Bulan kedua baru jumpa dan selepas itu kami mula serius sehinggalah bertunang pada 2018 dan akhirnya berkahwin,” katanya.

Mengulas persepsi negatif segelintir pihak terhadap Tinder yang disifatkan sebagai lubuk 'orang gatal', Shia menepis tanggapan itu.

Dalam hal ini bukan aplikasi yang patut dipersalahkan sebaliknya ia bergantung kepada niat setiap indvidu.

"Kita tak boleh salahkan Tinder, kalau kita guna cara betul, dapatlah yang baik-baik. Kalau nak cakap ramai orang gatal dalam tu, kat Twitter pun ramai. Jadi ia bergantung kepada niat individu.

"Saya dan suami pun dah uninstall Tinder selepas kami mula serius bercinta dulu,” ujar Shia lagi.

Dalam majlis perkahwinan yang berlangsung di Puchong, Selangor, dua pasangan ini yang masing-masing berusia 25 tahun itu selamat dinikahkan dengan sekali lafaz sahaja.

Jodoh Tinder

Dalam pada itu, Sha turut mengakui hakikat bahawa cara mencari jodoh juga sudah berubah, seiring perubahan zaman dan teknologi.

“Sekarang ni mana ada yang jumpa tengah jalan baru nak kenal atau berlaga bahu macam dalam drama.

“Sebab kita habiskan masa dengan telefon, jadi kecenderungan untuk bertemu jodoh dalam laman sosial atau aplikasi itu tinggi.

“Saya tak malu pun pasal Tinder ni. Bila fikir balik saya boleh ubah persepsi negatif mengenainya sebab saya sendiri dah buktikan,” katanya lagi.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon