Sabtu, Disember 29, 2018

Shopee Laman Web e-Dagang Terbesar Asia Tenggara


Muncul tiga tahun lewat berbanding Lazada bukan alasan buat Shopee untuk mengatasi serta memintas Lazada serta penawaran laman e-dagang terbesar di Asia Tenggara dan lebih hebat, mereka juga berjaya menjadi lamana e-dagang paling dominan di hampir setiap negara di Asia Tenggara termasuk Malaysia, Indonesia dan Vietnam.

Laman Web e-Dagang Terbesar

Berjaya mengutip lebih 12 juta tempahan sempena jualan 12.12 serta 11 juta tempahan pada jualan 11.11 sekali gus berjaya menunjukkan orang ramai lebih berminat untuk berbelanja di platform ini berbanding beberapa laman web pencabar yang lain.

Mengulas dari segi populariti, ramai yang menjangkakan Shopee mampu bergerak dengan lebih jauh lagi melihat kepada jumlah penggunanya yang semakin ramai dimana mereka berjaya mendominasi pasaran e-dagang di Vietnam mengalahkan The Gioi Di Dong serta Tokopedia dan Bukalapak di Indonesia.

Difahamkan, rahsia disebalik peningkatan pengguna Shopee adalah pengalaman pembelian yang sangat mudah.

Tidak dilupakan juga promosi yang berterusan berjaya membuatkan orang ramai semakin tertarik untuk membeli-belah di laman ini berbanding beberapa laman penjualan yang lain.

Melihat kepada trend pengguna yang mudah berbelanja serta mengakses laman mereka melalui telefon pintar, Shopee sejak dari awal lagi memfokuskan kepada penawaran terbaik buat pengguna telefon pintar berbanding desktop.

Berbincang mengenai barangan yang sering menjadi rebutan di Shopee, difahamkan platform ini berjaya didominasi oleh ruangan health & beauty serta mobile & accessories dimana orang ramai lebih cenderung mendapatkan barangan penjagaan kulit, kosmetik serta telefon pintar.

Setakat suku pertengahan 2018 sahaja, laman ini telah pun mengutip sebanyak 158.5 juta tempahan bernilai $2.7 bilion (RM11.28 bilion).

Mengulas lanjut mengenai pelan strategik Shopee menjelang 2019, pengarah urusan Shopee bercadang untuk memfokuskan kepada peningkatan rangkaian produk dalam meningkatkan lagi jumlah bilangan pengguna.

Gabungan kerjasama dengan beberapa syarikat terkemuka juga bakal dipertingkatkan agar platform ini terus kekal releven dalam menawarkan barangan yang menepati citarasa pengguna.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon