Saturday, October 27, 2018

Indahnya Pulau Rawa Di Johor Sangat Memukau Mata


Ramai lagi dikalangan penduduk Malaysia yang belum mengetahui kewujudan Pulau Rawa di Johor merupakan pulau yang tersangat indah ini di Malaysia.

Indahnya Pulau Rawa Di Johor Sangat Memukau Mata

Pulau Rawa, sebuah pulau ibarat mutiara yang tersimpan rapi wujud di negeri Johor terletak kira-kira 16km diluar pesisiran laut Johor berhampiran dengan beberapa pulau lain, Pulau Besar, Pulau Sibu dan Pulau Tinggi.

Pulau Rawa mempunyai pantai berpasir yang bersih, boleh membuat anda terpegun dengan pasirnya dengan hanya sekadar melihat dari jauh.

Bahkan, air lautnya yang sangat cantik dan bersih dapat mendamaikan pandangan dan sangat sesuai untuk mereka yang ingin merehatkan minda.

Pantai Pulau Rawa

Kawasan mandi di sekitar pantai Pulau Rawa tersangatlah cantik dengan kejernihan airnya yang kehijauan dan kebiruan apatah lagi ditambah dengan keindahan batu karang serta ribuan anak-anak ikan di laut.

Anda juga berpeluang untuk melihat sendiri pemandangan dalam air dengan melihat batu karang dan ikan-ikan yang cantik dengan melakukan aktiviti scuba dengan syarat anda telahpun mempunyai lesen scuba untuk memudahkan proses pendaftaran.

Pantai Pulau Rawa

Kepada mereka yang menyukai keindahan alam, Pulau Rawa hill top bakal menjadi tarikan sampingan buat anda dengan mendaki ke puncak bukit dan pasti akan terpesona dengan pemandangan di atas bukit ketika waktu senja dan juga waktu matahari terbit.

Pulau Rawa sangat sesuai untuk dikunjungi bersama keluarga dan mereka yang ingin berehat dari tekanan dan ketegangan kehidupan moden.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

1 comment

  1. Pantai itu indah sekali..kalau dapat usah buat perkara maksiat di pantai itu..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon