Monday, September 24, 2018

Skandal Seks Timbalan Menteri Dari Parti Warisan Terbongkar?


Gara-gara pergaduhan suami isteri sehingga berlaku kekasaran memukul dan mencekik, seorang isteri kepada pegawai khas Timbalan Menteri mendedahkan skandal suaminya dengan YB Isnaraissah Munirah yang juga Ahli Parlimen Kota Belud dari Warisan.

Skandal MP Kota Belud

Desas-desus skandal seks timbalan menteri dari Sabah yang dikaitkan dengan suami orang akhirnya terbongkar apabila pengendali blog Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin melaporkan skandal itu dalam blognya.

Artikel “Sex Scandal In Kota Belud Between Its MP And Her Officer” tular dalam media sosial mencetuskan polemik baru di Sabah mengenai integriti seorang Ahli Parlimen yang mempunyai skandal dengan pegawai khasnya iaitu Mohd Norazri Fauzi Nur Azalleh yang telah berkahwin.

Noraini Limbot, isteri pegawai tersebut dilaporkan tekah membuat laporan polis atas dakwaan bahawa suaminya mencekik dan memukulnya.

Perbalahan Noraini dengan suaminya bersama YB Isnaraissah Munirah Ahli Parlimen Kota Belud yang juga adalah Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi, Sains dan Alam Sekitar mula dihidu selepas insiden laporan polis pada 8 Ogos 2018 lalu.

Noraini dalam laporannya menyatakan dia mengesan kecurangan suaminya itu melalui WhatsApp antara suami dan Isnaraissah.

YB Isnaraissah Munirah belum memberikan sebarang komen atau menafikan tuduhan ini.

Portal Sabahkini2 akan mendedahkan kemudian laporan isteri serta ‘print screen’ mesej whatsapp curang antara Timbalan Menteri itu dengan pegawai khasnya.

BIODATA YB MUNIRAH

YB Munirah dilahirkan di Kota Belud, Sabah, merupakan sepupu kedua kepada bekas Menteri Komunikasi dan Multimedia, Salleh Said Keruak.

Kerjaya politik

YB Munirah aktif terlibat dalam politik sejak 2011 di bawah Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Pada tahun 2016, beliau meninggalkan parti itu untuk menyertai Parti Warisan Sabah yang baru (WARISAN) yang berpangkalan di Sabah.

Selain menyumbang dalam politik, YB Munirah juga merupakan jurutera elektrik dan fasih dalam empat bahasa iaitu bahasa Inggeris, Melayu, Dusun dan Bajau.

Piliihan raya

Pada Pilihan raya umum 2013, YB Munirah ditugaskan oleh partinya, PKR, menentang Abdul Rahman Dahlan yang mewakili UMNO di kerusi Parlimen Kota Belud tetapi kalah.

Pada Pilihan raya umum 2018, YB Munirah kembali dilantik, kali ini oleh parti barunya, WARISAN untuk bertanding kerusi Parlimen Kota Belud, menentang sepupunya Salleh Said Keruak dari UMNO dan seterusnya menang.

TIMBALAN MENTERI BUAT LAPORAN POLIS

Skandal Seks Timbalan Menteri Terbongkar?

Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi, Sains dan Alam Sekitar Isnaraissah Munirah menafikan dakwaan skandal seks beliau bersama Pegawai Khas Parlimennya Mohd Norazri Fauzi Nur Azalleh.

“Saya ingin menegaskan bahawa saya tidak terlibat sebagaimana yang diperkatakan dalam sebuah blog mengaitkan nama saya.

"Artikel blog ini berniat jahat untuk mengaibkan dan menggugat integriti saya sebagai seorang wakil rakyat," katanya dipetik dari facebooknya.

Beliau melampirkan salinan laporan polis dalam facebooknya namun memadam nama blog berkenaan bagi mengelak pembaca terus akses ke blog itu.

“Saya membuat laporan ini untuk membersihkan nama saya dan keluarga,” katanya.

BACA INI JUGA:

sumber: malaysia-today | wikipedia | sabahkini2

1 comment

  1. ini lah kehidupan macam2 berlaku..semoga kembali ke norma hidup yang aman dan damai

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon