Saturday, September 22, 2018

Maksud Mimpi Wang (Duit) Kertas


Setiap mimpi yang dialami seseorang sangatlah berbeza-beza, demikian pula dengan ertinya yang ada di dalam mimpi tersebut. Dalam sebuah mimpi yang terjadi pada manusia membawa suatu erti yang sangat menarik, contohnya mimpi wang.

Mimpi duit

Adakah anda sudah tahu tentang makna tafsir mimpi tersebut? Bagi yang belum mengetahuinya, kami akan berkongsi info mengenai erti mimpi wang menurut ajaran Islam dan bagaimana menyikapinya menurut doa di dalam Al-Qur’an.

5 Tafsir Mimpi Wang Menurut Islam.

1. Erti Mimpi Diberi Wang

Dalam sebuah mimpi diberi wang ini mengandungi suatu makna akan adanya suatu petanda buruk.

Hal yang buruk akan terjadi kepada anda iaitu suatu balasan dari semua perbuatan yang pernah anda lakukan di masa lalu. Saatnya telah tiba, maka anda akan menuai apa yang telah anda lakukan di masa lampau.

Jika suatu saat anda mengalami mimpi ini, maka tandanya Allah sedang menguji dan menyuruh anda untuk bertaubat.

Di dalam ajaran Islam kita telah diajarkan bahawa yang baik akan mendapat yang baik, sedangkan yang buruk akan mendapat yang buruk pula. Hal ini sesuai dengan firman Allah pada surah Al-Baqarah ayat 222.

2. Erti Mimpi Memberi Wang

Mimpi memberi Wang ialah sebuah mimpi yang ditafsirkan mengandungI unsur petunjuk yang baik.

Petunjuk ini merupakan sebuah peringatan dari Allah bahawa anda harus memberikan atau menyedekahkan sebahagian rezeki yang anda terima untuk orang-orang yang memerlukan.

Memang sudah sepatutnya umat Islam harus saling memberikan terutama kepada orang yang memerlukannya.

Seperti halnya yang telah dijelaskan Allah SWT dalam Al-Qur’an surah At-Taubah ayat 60.

3. Erti Mimpi Menemui Wang

Mimpi menemui wang dapat ditafsirkan sebagai suatu mimpi yang mendatangkan pertanda baik.

Mimpi ini mengandungi erti yang baik bahawa anda akan mendapat suatu rezeki yang lebih dari Allah SWT.

Jika anda mengalami mimpi ini maka apa yang perlu anda lakukan ialah bersyukur kepada Allah.

Memohonlah kepada-Nya agar diberikan rezeki yang melimpah, seperti yang tertulis dalam Al-Qur’an surat As-Syura ayat 27.

4. Erti Mimpi Kehilangan Wang

Mimpi kehilangan wang memiliki dua makna yang berbeza yang ditafsirkan sebagai suatu petanda baik mahupun buruk.

Erti yang terkandung dalam mimpi ini diisyaratkan sebagai suatu rezeki yang akan anda perolehi, namun di sisi lain anda akan mendapat suatu masalah dalam kehidupan anda.

Menanggapi dua makna yang berbeza tersebut, sebagai orang yang beriman, maka mohonlah pada Allah SWT atas segala kebaikan dalam kemudahan atas segala urusan.

Berdoalah seperti dalam Al-Qur’an pada surah Al-Qashash ayat 22.

5. Erti Mimpi Mencuri Wang

Erti mimpi mencuri wang boleh ditafsirkan bahawa anda akan mengalami penurunan pada kesihatan anda. Sebagai seorang Islam yang beriman, maka anda harus berfikiran dengan positif.

Cara positif tersebut ialah dengan cara selalu menjaga kesihatan setiap hari, menjaga makan dan jangan lupa untuk memohon agar diberi kesihatan dan panjang umur oleh Allah SWT.

Doa ini sesuai dengan ajaran Islam yang terdapat dalam Al-Qur’an surat Hud ayat 47.

APA MAKSUD MIMPI DUIT KERTAS KOYAK?

Berikut ini adalah erti mimpi tentang duit kertas koyak yang kami tafsirkan untuk Lelaki dan Wanita, penafsirannya ialah seperti berikut:

Lelaki

1. Jika lelaki yang sudah berkahwin bermimpi tentang duit kertas koyak, maka erti mimpinya adalah: anda atau anda beserta orang-orang yang anda sayangi akan mendapat kesempatan atau peluang yang boleh digunakan sebaik baiknya, berkaitan dengan kehormatan namun, sebuah peluang atau kesempatan tidak selalu mendatangkan perkara-perkara yang membawa kebaikan.

2. Dan jika mimpi tentang duit kertas koyak ini dimimpikan oleh lelaki yang masih bujang, maka erti mimpinya adalah: Tak ada perubahan bererti dalam kehidupan anda, semuanya kekal sama. Namun kerana itu pula anda akan terhindar dari pelbagai masalah atau segala hal yang berpotensi mendatangkan kerugian.

3. Kemudian jika seorang remaja lelaki yang memimpikannya, maka erti mimpinya adalah: Jangan beranggapan bahawa kamu memiliki kemampuan lebih daripada orang lain, mungkin mimpi itu menyeramkan atau menakutkan atau kamu mungkin terbiasa dengan perkara itu kerana kamu adalah seorang remaja yang menyukai cabaran.

Wanita

Seterusnya erti mimpi tentang duit kertas koyak di mimpikan oleh Wanita, penafsirannya seperti berikut:

1. Jika wanita yang sudah berkahwin bermimpi tentang duit kertas koyak, maka erti mimpinya adalah: Akan ada satu situasi dan keadaan yang tidak pernah terfikirkan sebelumnya, mungkin saja berupa sebuah bantuan, pertolongan atau bahkan kerumitan yang diakibatkan oleh orang lain.

2. Seterusnya jika mimpi tentang duit kertas koyak dimimpikan oleh wanita yang masih bujang, maka erti mimpinya adalah: Saat ini anda sedang dalam situasi sukar, walaupun bukan berkaitan dengan masalah kewangan, namun situasi seperti ini sangat mempengaruhi anda. Beberapa tekanan telah menyebabkan anda tidak dapat berfikir dengan normal. Berhiburlah agar fikiran kembali tenang.

3. Dan jika seorang remaja perempuan yang memimpikannya, maka erti mimpinya adalah: Memiliki seribu rakan dirasakan kurang, satu musuh terasa begitu banyak. Jagalah sikap dan persahabatan agar tidak memiliki musuh.

Kesimpulan

Apapun mimpi yang anda alami dan bagaimana ertinya, apa yang anda perlu lakukan setiap kali setelah bermimpi ialah berdoa kepada Allah atas berkah dan lindungan-Nya.

p/s: Ini adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata-mata dan bukanlah sebagai kepercayaan 100%.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: firasatmimpi | iniprimbon

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon