Thursday, July 05, 2018

5 Tanda Kekasih Anda Muak Dengan Percintaan


Saat bercinta, baik atau buruk perangai terimalah dengan hati terbuka sebab dialah insan yang kamu sayang, tetapi setiap perangai buruk pun ada had juga untuk diterima ya!

5 Tanda Kekasih Anda Muak Dengan Percintaan

Semakin kamu peka semakin kamu dapat menjangkakan apakah respon daripada si dia, namun tahukah kamu bahawa lelaki juga memiliki sensitiviti tersendiri?

Adakah dia sudah lama muak dengan sesetengah perangai kamu tapi dipendamkan sahaja di dalam hati? Tak mahu perkara seperti ini berlaku?

Sebelum terlambat jom sama-sama kita ikuti 5 petanda adakah dia muak dengan kamu!

1. Kamu tidak lagi mampu membuatkan dia tersenyum

Dulu katanya melihat wajah kamu sahaja sudah cukup buat dia senyum bahagia. Tak perlu effort apa pun, cukup hanya kamu senyum dia akan cair.

Tapi, lama-kelamaan bila bertemu mata pun muka masam semacam, itu merupakan tanda tidak elok.

Lelaki sebenarnya sangat sukar menyembuyikan perasaanya.

Jika seorang lelaki tidak lagi menghargai kamu dan muak atau bosan dengan kamu atas alasan yang tidak munasabah, biarkan saja dia.

Jangan meletakkan dia sebagai fokus utama hidup kamu dan buat apa terus stay dengan orang yang tak boleh hargai diri kamu.

2. Semakin lama semakin tidak kisah

Kalau di awal perhubungan dulu apa sahaja yang keluar dari mulut kamu umpama intan berlian yang disambut dengan senyuman melebar ke pipi oleh si dia.

Namun, jika dia semakin lama seakan semakin tidak endah dengan apa yang kamu katakan, itu sebenarnya tanda awal dia sudah muak.

3. Sikap kelakarnya lesap begitu saja

Antara sifat lelaki yang sering menjadi bonus point di kalangan wanita ialah keupayaannya membuatkan kamu ketawa.

Jika tiba-tiba dia dingin, itu tanda dia sebenarnya naik bosan dengan kamu. Sudahlah tidak buat lawak, dia buat pula muka sepuluh sen!

4. Selalu lambat bila nak jumpa

Berbeza betul dengan masa dia nak mengorat dulu. 2 jam menunggu di luar kelas kamu pun dia sanggup semata-mata ingin bertemu mata.

Tapi kini bila ajak jumpa mesti dia lambat. Datang pun dengan muka macam kena paksa.

5. Tidak lagi kerap call atau mesej

Hubungan yang dingin biasanya akan terasa jika kamu berdua seakan kekeringan idea untuk berborak terutamanya menerusi panggilan telefon atau mesej pesanan ringkas.

Jika dulu, mesej dialah yang pertama menyambut kamu bangun tidur. Tapi sejak kebelakangan ini nak cakap ‘hai’ pun payah.

Haaa, itu salah satu tanda dia muak!

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: remaja

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon