Wednesday, June 06, 2018

Asus ROG Phone Smartphone Gaming Terbaik Pernah Dilancarkan!


Ketika acara Computex 2018 yang berlangsung di Taipei, Asus telah melancarkan sebuah smartphone gaming yang berjaya mengujakan ramai iaitu Asus ROG Phone.

Asus sememangnya dilihat semakin rancak dalam menawarkan smartphone berasaskan gaming, bermula dengan penawaran smartphone game mampu milik sehinggalah kepada smartphone high-end.

Teruskan membaca untuk mengetahui apa yang best tentang smartphone Asus ROG Phone.

Reka bentuk dan skrin

Asus ROG Phone Smartphone Gaming Terbaik Pernah Dilancarkan

Sekiranya anda berpendapat smartphone pada masa kini semuanya boring dengan penawaran notch dibahagian atas, Asus ROG Phone nampaknya masih lagi menawarkan rekabentuk klasik beserta sentuhan moden dan khas buat gamers.

Pada bahagian belakang model ini, anda dapat lihat ROG Phone dilengkapi dengan dua kamera beserta tempat pengimbas cap jari yang unik.

Skrin yang digunakan ROG Phone adalah 6.0-inci AMOLED.

Lebih menarik, model ini turut menawarkan kadar refresh rate yang agak tinggi sehingga 90Hz.

Dalam erti kata lain anda berpeluang mendapatkan skrin yang terang dan detail pada setiap game yang anda mainkan.

Spesifikasi

Asus ROG Phone Smartphone Gaming Terbaik Pernah Dilancarkan

Dari segi spesifikasi, ASUS ROG Phone berjaya menawarkan spesifikasi yang terbaik bagi sebuah smartphone Android yang turut disertakan dengan ciri gaming.

Penggunaan processor Snapdragon 845, RAM 8 GB bakal membolehkan dengan bermian game dengan lancar tanpa sebarang masalah.

Dari segi kapasiti bateri, model ini turut disertakan dengan bateri bersaiz 4000 mAh.

Features X-Mode turut disediakan khas buat model ini dimana anda boleh meminimumkan penggunaan memori dan membuang data yang tidak diperlukan serta memfokuskan kepada aplikasi berasaskan game. Ini yang gamers mahukan bukan?

Aksesori

Asus ROG Phone Aksesori

Menariknya, Asus ROG Phone turut hadir bersama beberapa aksesori yang bakal merancakkan lagi pengalaman anda bermain game.

Penawaran Asus’ AeroActiveCooler membolehkan anda bermain game tanpa merisaukan smartphone anda menjadi cepat panas.

Selain itu, anda turut membolehkan menyambung smartphone kepada monitor melalui penawaran dock khas yang turut disertakan dengan USB-C sekaligus membolehkan anda bermain game sambil mengecas smartphone anda. Terbaik bukan?

Difahamkan Asus ROG Phone bakal ditawarkan buat pengguna dalam beberapa bulan sahaja lagi manakala harganya masih lagi misteri ketika ini.

Sekiranya anda merupakan seorang gamers tegar, mendapatkan ROG Phone pastinya pilihan berbaloi berdasarkan spesifikasi serta penawaran yang diberikan.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon