Tuesday, April 10, 2018

Pontianak Punca Misteri Buaian Berayun Sendiri Di Kuaters Bomba Kempas!?


Buaian berhayun sendiri tanpa sesiapa duduk di atasnya kecuali satu sosok seolah-olah puntianak berdiri di hadapan buaian itu dalam satu rakaman video berdurasi 24 saat yang dimuat naik di Facebook (FB) pada 28 Mac 2018 lalu tular dan dikongsi pengguna aplikasi lain termasuk WhatsApp sekali gus mencetuskan pelbagai reaksi.

Misteri Buaian Berayun Sendiri Di Kuaters Bomba Kempas!

Video seram itu dipercayai dirakam penghuni kuarters kerajaan di Jalan Permatang 1, Kempas, Johor dan dapat dilihat sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) milik Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM).

Wartawan yang meninjau kuarters berkenaan mendapati ia baru siap dibina namun belum dihuni sepenuhnya kakitangan jabatan itu.

Video itu dipercayai dirakam dari arah sebuah blok berhadapan taman permainan kanak-kanak di kuarters berkenaan.

Seorang penduduk yang enggan dikenali berkata, sejak menghuni kuarters berkenaan, tiada gangguan atau kejadian tidak diingini berlaku.

“Baru-baru ini kecoh dalam beberapa kumpulan WhatsApp dan saya ada menonton video berkenaan apabila ia tular. Sejak tinggal di sini awal tahun ini, saya tidak pernah berdepan gangguan mistik atau insiden pelik.

“Perumahan ini juga belum penuh dan ramai belum berpindah ke sini buat masa ini,” katanya yang tidak tahu siapa yang merakam video seram tersebut.

Sementara itu, Pegawai Perhubungan Awam, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Negeri Johor, Mohamad Riduan Akhyar berkata, isu gangguan makhluk halus itu tidak pernah dibangkitkan sejak penghuni kuarters berpindah ke rumah masing-masing, Mac 2018 lalu.

Bagaimanapun, katanya, sejak video yang memaparkan wanita menyerupai puntianak itu dikongsikan, pihaknya mengadakan bacaan tahlil dan Yasin di kawasan berkenaan.

“Kami mengambil pendekatan perubatan tradisional dan mengadakan bacaan tahlil dan Yasin.

“Bagi kami, isu ini tidak serius dan mungkin secara kebetulan dilihat penghuni dalam kejadian pada siang hari itu.

“Sebelum ini, anak penghuni bermain di taman permainan berkenaan dan tidak pernah mengalami masalah isu gangguan makhluk halus,” katanya yang memaklumkan hampir 80 peratus kuarters dihuni kakitangan jabatan berkenaan ketika kejadian viral berlaku.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Video Seram Buaian ‘Berayun’ Sendiri Di Keningau!


sumber: pressreader

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon