Sunday, April 22, 2018

Berapa Juta Gaji Pemain e-Sukan Dengan Hanya Bermain Game Online?


e-Sukan semakin mendapat tempat di hati gamer tegar dan banyak syarikat-syarikat besar yang berminat untuk menjadi penaja dengan tawaran jutaan ringgit diperingkat dunia.

Berapa Juta Gaji Pemain e-Sukan Dengan Hanya Bermain Game Online?

Hadiah lumayan dalam pertandingan melibatkan game Dota 2, FIFA dan Mobile Legend, antara yang membuatkan industri semakin meriah sekali gus meningkatkan jumlah pulangan pasukan juara.

Setakat tahun 2017 sahaja, KuroKy selaku pemain Dota 2 telah berjaya membolot hadiah kejuaraan bernilai $3.5 juta.

Secara keseluruhan, Dota 2 berjaya menjadi game dengan tawaran hadiah tertinggi dimana sebanyak $24 juta berjaya diagihkan sepanjang tahun 2017.

Untuk kategori kumpulan, Team Liquid berjaya menjadi pasukan yang memperoleh hadiah kejuaraan tertinggi dengan nilai sebanyak $10.8 juta.

Tidak hairanlah kini ramai para pemain berusaha lebih gigih untuk tampil di dalam peringkat yang lebih tinggi.

Lebih membanggakan, Malaysia berjaya menjadi pasukan ketiga di Asia yang berjaya memenangi pendapatan tertinggi.

Berdasarkan jumlah pemain seramai 371 diseluruh dunia, berjaya menduduki di tempat ke-15 dunia berdasarkan jumlah pendapatan adalah sesuatu yang mengagumkan.

Bagi anda yang bercita-cita dan berhasrat untuk menjadi pemain e-sukan, kini lebih banyak jalan telah dibuka untuk anda berjaya dengan hanya bermain game.

Amirul ‘AmTuah’ Afandi berjaya menunjukkan bahawa dengan hasil kerja keras yang konsisten, dia telah berjaya dilamar pasukan Schalke 04 untuk menjadi pemain e-sukan pasukan Bundesliga tersebut.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Apa Sebenarnya e-Sukan?

sumber: thevocket

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon