Friday, March 02, 2018

Cari Jodoh Anda Sendiri, Tidak Salah Perigi Mencari Timba

Loading...

Wanita yang lambat berumah tangga sering dipandang negatif. Kemudian hati yang gundah itu pula terikat dengan peribahasa lama, ‘masakan perigi mencari timba’. Kadangkala sebagai wanita, ada perkara yang perlu kita abaikan untuk membawa perubahan.

Cari Jodoh Anda Sendiri, Tidak Salah Perigi Mencari Timba

Perigi boleh mencari timba. Asalkan timba yang dicari itu sesuai semua hukum syaraknya.

Kalau dilihat dari sudut sejarah atau Sirah Rasulullah SAW, ternyata isteri baginda yang pertama, Saidatina Khadijah yang terlebih dahulu meminang baginda melalui perantaraan orang kepercayaan beliau, Maisarah.

Memang Khadijah wanita hebat yang ditentukan Allah SWT yang terbukti menjadi tiang sokong kepada perjuangan dakwah yang agung.

Pengorbanan Khadijah tiada tolok bandingnya. Sebagai seorang yang matang dan jauh lebih berpengalaman, Khadijah dapat menilai yang mana kaca, yang mana permata! Iktibar yang perlu diambil dari kisah cinta Khadijah dan Muhammad SAW, sekiranya seorang wanita mempunyai keyakinan dan kekentalan semangat, positif melihat dirinya sebagai seorang insan yang punya banyak potensi dan sumbangan untuk masyarakat, tidak salah baginya memilih secara tegas calon suami yang bakal melayari hidup bersama untuk merealisasikan impian dan hasrat mulianya.

Apa yang boleh diteladani dari kisah Khadijah ini, seorang wanita tidak hanya berserah kepada takdir bagi menunggu jodohnya datang menggolek.

Usaha mestilah ada - merangkumi doa yang tidak pernah jemu serta pengharapan kepada kerahmatan serta belas kasihan Allah menjadi sandaran dan sokongan.

Secara amnya, tanggungjawab dalam mencari jodoh bukanlah terletak pada lelaki semata-mata.

Sesungguhnya, jodoh, ajal dan maut itu sudah ditentukan Allah SWT namun, usaha kita juga perlu dalam mengharungi perjalanan mencari cinta sejati. -karangkraf

Laman Cari Jodoh Online

Baituljannah.com, sebuah laman web cari jodoh muslim yang membuka peluang untuk anda bertemu calon pasangan sejati yang dicari.

Kenapa anda mesti daftar?

Islami
  • Baituljannah menapis setiap calon yang mendaftar. Malahan setiap sesi taaruf dipantau bagi tujuan menjaga adab ikhtilat.

Privasi anda terjamin
  • Nama, nombor telefon dan emel anda adalah dirahsiakan dan tidak dipaparkan di profil anda.

Bebas spam
  • Baituljannah mengawasi sebarang bentuk spam. Anda boleh melaporkan sekiranya terdapat sebarang salah laku oleh para calon yang mendaftar.

Anti-SEO
  • Identiti anda berkaitan Baituljannah tidak akan dapat dicari oleh enjin carian seperti Google, Yahoo dan lain-lain kerana dilengkapi dengan sistem anti-SEO.

Siapa tau jodoh impian anda sedang menanti di sana kan. Insyaa Allah.

DAFTAR LA SEKARANG: BAITULJANNAH.COM.

BACA INI JUGA: 'Bridegroom Oak' Pokok Berusia 500 Tahun Jadi Pusat Cari Jodoh

-SENTIASAPANAS.COM

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon