Tuesday, March 06, 2018

Laman Cari Jodoh BaitulJannah Di Malaysia


Baituljannah adalah portal laman web mencari jodoh patuh syariah Muslim dan Muslimah secara online di Malaysia buat individu bujang, duda, janda, balu mahupun lelaki yang sudah berkahwin dan berhasrat untuk berpoligami untuk tujuan mengikat tali perkahwinan.

Baituljannah Laman Cari Jodoh Bujang, Duda Dan Janda Di Malaysia

Bila kita melihat pasangan lain yang sudah memiliki anak dan yang sedang bercinta, pasti terdetik dihati bagaimana mudahnya mereka mencari pasangan.

Bertemu jodoh dan berkahwin adalah impian hampir semua orang, tetapi mencari jodoh bukanlah mudah, walaupun ramai yang sudah bersedia memikul tanggungjawab berkeluarga, pilihan sukar ditemui apatah lagi memilih yang sesuai dan serasi.

CINTA ITU BUTA

Uniknya, cinta hadir tanpa diundang. Ada pasangan yang berkahwin tanpa disangka, tanpa susah payah di cari.

Adakala juga kita sudah berusaha mencari jodoh tapi masih tidak ketemu. Ada yang putus cinta, sudah bertunang namun tidak kesampaian ke jinjang pelamin.

Cinta seumpama mitos, fantasi dan magnet. Ketika bertemu pasangan ditakdirkan, tanpa disangka, tertarik satu sama lain, dua pemilik mata berpandangan penuh perasaan cinta, lalu turun ke hati, merasuk jiwa membuai angan-angan indah, lalu terikat dalam suatu ikatan bernama perkahwinan.

Sayangnya, cinta adakala perlu di cari untuk ketemu, tak kisah perigi mencari timba, walau sebenarnya ada di depan mata.

DI MANA MAHU MENCARI CINTA?

Mencari pasangan dan bertemu jodoh melalui laman web jodoh tiada salahnya. Bukannya hina. Tidak pun merendahkan martabat, malah memudahkan bagi mereka yang sedang mencari jodoh.

Tak kisah la janda anak tiga, duda anak lima, masih single atau ikhlas mahu berpoligami. Yang penting berkenan dihati, lalu setuju untuk bersama dalam sebuah alam rumah tangga.

Kalau orang dulu boleh bahagia walaupun jodoh ditentukan oleh orang tua, kini juga tiada bezanya anda dipertemukan melalui laman web mencari jodoh, aplikasi sosial seperti facebook, whatsapp, twitter, wechat dan banyak lagi.

Mencari cinta dizaman moden menjadi lebih mudah, sekadar di hujung jari. Kan?

KENAPA LAMAN WEB CARI JODOH BAITULJANNAH TERBAIK?

Tahu tak anda jumlah pasangan berdaftar yang ingin mencari jodoh di laman web Baituljannah yang patuh syariah ini adalah seramai 160,000 insan, dan semakin bertambah!? Ramai kan.

Baituljannah adalah laman web cari jodoh percuma Malaysia yang boleh dipercayai dan selamat dilayari sebagai ahli, memberikan peluang untuk bertemu jodoh serasi dengan anda melalui sistem carian yang sangat mudah dan kemas.

Kenapa tidak memilih takdir untuk bertemu jodoh anda di sini?

Anda tidak perlu ragu mendaftar di Baituljannah kerana beberapa keistimewaan disediakan berbanding tempat mencari jodoh di laman web cari jodoh lain.

Apa istimewanya Baituljannah?
  • Patuh syariah
  • Privasi terjamin
  • Bebas Spam
  • Anti-SEO

Patuh syariah adalah ketika saat perkenalan anda bersama bakal pasangan, setiap 'perbualan' calon mencari jodoh di Baituljannah akan dipantau agar menepati adab dan sesuai dengan syariat agama.

Maklumat dan privasi calon mencari jodoh seperti nama, nombor telefon dan email akan dirahsiakan sebaiknya daripada dipaparkan kepada pihak tidak bertanggungjawab yang hanya bertujuan mengumpul maklumat peribadi semata-mata.

Pencari jodoh juga boleh mengadu kepada pemilik laman web Baituljannah sekiranya ada calon lain cuba menghantar spam iaitu mesej yang tidak berkaitan dengan perihal jodoh.

Maklumat diri calon cari jodoh juga tidak akan dipaparkan di search engine dengan sistem antiSEO kerana bukan semua calon mahu maklumat diri mereka terpapar di laman internet.

BAGAIMANA MENCARI PASANGAN DI BAITULJANNAH?

Untuk mendaftar di Baituljannah, anda hanya perlu melalui 4 proses mudah. Mendaftar, berkenalan, bertunang dan berkahwin. Mudah kan?

1. Daftar Percuma dan Isi borang

Baituljannah akan menapis setiap borang bagi menjaga kualiti maklumat yang diberikan oleh setiap calon.

2. Hantar Mesej dan Taaruf

Setiap sesi 'perbualan' akan dipantau bagi tujuan menjaga adab.

3. Bertunang Dan Perbincangan Keluarga

Setelah sepakat, calon pasangan boleh berbincang bersama dengan keluarga bagi tujuan merisik atau dirisik dan pertunangan.

Ketika ini, Baituljannah tidak lagi memainkan peranan dalam proses ini.

4. Membina Keluarga Impian

Sekiranya anda mendapat calon pasangan sejati yang dicari, percepatkan proses akad nikah dan walimatulurus.

Untuk ini juga, pihak Baituljannah tidak memainkan peranan dalam proses perkahwinan.

Jodoh anda sedang menanti

Anda boleh membuka akaun di laman web cari jodoh percuma Baituljannah terlebih dahulu. Siapa tahu jodoh anda sedang menanti!

DAFTAR sekarang di BAITULJANNAH.

Semoga anda bertemu jodoh. Insyaa Allah. Amiin..

BACA INI JUGA: Jodoh Tidak Perlu Sempurna, Tetapi Perlu Ada 4 Perkara

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon