Sunday, March 18, 2018

Coca-cola Bakal Perkenalkan Minuman Beralkohol


Selepas kopi, nampaknya Coca-Cola bakal menghasilkan produk minuman beralkohol pertama syarikat itu yang dalam sejarah 125 tahun tertubuhnya jenama ini, mereka ingin mencuba dahulu pendekatan ini di Jepun.

Coca-cola Bakal Perkenalkan Minuman Beralkohol

Ianya sebagai salah satu cara untuk mereka bersaing dalam pasaran minuman yang dikenali sebagai Chu-Hi; air perisa sparkling yang menjadi kegemaran rakyat Jepun. Produk ini biasanya akan mengandungi kandungan alkohol sekitar 3% hingga 8%.

Menurut salah seorang wakil Coca-Cola Japan, ianya satu eksperimen syarikat berkenaan untuk memasuki pasaran minuman Chu-Hi ini.

“Kami tidak pernah memasuki pasaran minuman kategori alkohol endah sebelum ini. Ini adalah salah satu perkara yang menarik untuk dicuba dan lari daripada kebiasaan kami,” kata Jorge Garduno, presiden Coca-Cola Japan.

Jenama-jenama arak lain di Jepun seperti Kirin, Suntory dan Asahi sentiasa mempunyai produk yang baharu di pasaran dan disebabkan itu, Coca-Cola mahu turut bersama syarikat-syarikat ini dalam mempelbagaikan pilihan produk di bawah jenama Coca-Cola.

Minuman Chu-Hi ini popular di kalangan remaja terutamanya wanita. Coca-Cola juga berminat untuk memasuki segmen premium; di mana minumannya lebih ‘keras’ dan mengandungi kandungan alkohol lebih tinggi tetapi tidak dalam masa terdekat.

Tiada jangkaan bila produk ini akan berada di pasaran tetapi ianya akan berada di pasaran Jepun sedikit masa lagi.

Jadi anda yang ke Jepun, berhati-hatilah. Jangan sampai terbeli Coca-Cola dari siri Chu-Hi ini.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Fakta Kenapa Coca-Cola Haram Diminum Oleh Umat Islam

sumber: thevocket

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon