Friday, November 17, 2017

Santau Busung Paling Digeruni


Penyakit busung ialah suatu keadaan di mana perut seseorang itu menjadi besar secara tiba-tiba dan pada kebiasaanya, mereka yang terkena santau atau sihir jenis busung akan merasa sakit di bahagian perut.

Santau Busung

Sihir busung merupakan salah satu cabang sihir kategori santau bisa di gunakan oleh pengamal tukang sihir yang paling di geruni dan boleh membawa maut. Bomoh-bomoh sakai asli selalu mengunakan sihir busung melalui pelbagai kaedah.

Santau Busung terbahagi kepada dua jenis iaitu;
  1. Busung Air
  2. Busung Angin

1. Busung Air

Busung air ialah sejenis santau tuju di mana barang santau seperti gambar mangsa akan dipuja oleh bomoh, pawang, dukun dan kemudiannya direndam di dalam air

2. Busung Angin

Busung angin ialah sejenis santau tuju yang dihantar melalui udara, angin dan selalunya barang santau mangsa digantung

Membawa Maut

Salah satu contoh santau busung menggunakan katak yang baru mati dibunuh lalu diletakkan bisa ke dalam perut katak dan darah atau angin lalu di puja untuk mengenakan mangsa.

Tanda gangguan boleh dikenal pasti apabila menjelang lepas asar hingga ke malam perut pesakit tiba-tiba buncit mengeras dan berasa benda bergerak serta mencucuk-cucuk.

Ia boleh menjadi sesak nafas tersekat-sekat. Ada masa perut pesakit akan seperti sediakala dan bersilih ganti busungnya seolah-olah seperti permainan.

Pesakit juga akan mengalami mimpi kubur, tempat kotor, mimpi ular hitam atau anjing hitam dan binatang berbisa.

Ada juga bermimpi makhluk hodoh dan sering nampak kelibat atau lintasan banyangan lembaga hitam.

Malah, ada juga pesakit yang lemah semangat bila terkena busung, mereka akan meracau seperti kerasukan tambah-tambah lagi bila maghrib menjelang.

Sakit tidak terperi seperti kejang urat di sekitar perut dan mengeras seperti batu, berguling-guling tidak tentu arah dan biasanya akan beransur kurang sakit selepas waktu Isyak.

Menjelang tengah malam, pesakit akan mula merasai sakit berulang kali seperti tadi. Kadang-kadang terdengar suara sayup-sayup memanggil nama mereka.

Masalah busung ini mestilah dirawat dengan segera kerana ia dikhuatiri akan menyebabkan kanser usus dan sebagainya.

Wallahu a'lam.

BACA INI JUGA: Ilmu Bitas Bisaya Mampu Menghilangkan Kemaluan Lelaki

sumber: walinursyifa

1 comment

  1. MOHON BANTU RAKYAT MSIA
    Assalamualaikum. saya mencari perawat yang boleh membuang sihir berpenjaga/wali di badan pesakit, beberapa bahagian utama pesakit telah dikunci, dan juga dikenakan sihir patung, menyebabkan pesakit diganggu beramai-ramai tidak kira masa. Jika sahabat disini tahu di mana tempat rawatan yang berkesan disekitar Pasir Mas Kelntn. tolong mesej alamat/tel.nombor perawat, email kepada saya : tubuhsatu@gmail.com

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon