Thursday, October 26, 2017

Video Bripda Nindya Polis Mirip Nike Ardilla Viral Di Indonesia


Bripda Nindya Pratiwi seorang anggota polis wanita dari Indonesia yang kini sedang heboh diperkatakan di semua platform media sosial.

Bripda Nindya

Bukan hanya memiliki wajah yang ayu malah, Nindya juga dianugerahkan bakat suara yang merdu biarpun menyanyi tanpa diiringi instrumen muzik.

Nindya mula meraih perhatian netizen apabila dia memuatnaik sepotong video menyanyikan lagu Bintang Kehidupan (nyanyian asal Nike Ardilla) sambil diiringi keyboard di Instagramnya.

Video itu telah ditonton lebih 500,000 kali dan mendapat lebih 1,000 komen.

"Suara sangat mirip Nike Ardilla. Teruskan!" puji @cecepcitiis.

"Sudahlah cantik, suara pula bagus," tulis @ranran.maharani.

Sepotong video Nindya menyanyikan lagu Salahkan Bila Diriku Terlalu Mencintaimu (nyanyian asal Fatin Shidqia) secara akustik dengan petikan gitar dan lagu From This Moment (Shania Twain) juga mencuri tumpuan netizen.

Terbaharu, videonya menyanyikan semula lagu hits Armada Band, Asal Kau Bahagia secara bersahaja di lobi sebuah hotel mula mencuri perhatian.

Bukan hanya vokalnya dipuji netizen malah ada yang menyamakan Nindya mirip penyanyi berkenaan memandangkan potongan rambut yang seakan-akan serupa.

Selepas video nyanyiannya tular di Internet, Nindya yang bertugas di Polda Metropolitan Jakarta Raya telah beberapa kali diudang ke beberapa rancangan televisyen untuk mempersembahkan bakat nyanyiannya secara langsung.

Terbaharu, videonya menyanyikan semula lagu hits Armada Band, Asal Kau Bahagia secara bersahaja di lobi sebuah hotel mula mencuri perhatian.

Saksikan videonya dibawah.

BACA INI JUGA: Misteri Pintu Kaca Balai Polis Melaka Terbuka Sendiri!


sumber: astroawani

1 comment

  1. Dah la pandai menyanyi.. comel pula tu <3 gegar tulang rusuk

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon