Thursday, October 12, 2017

Petua Berkesan Merawat Batu Karang Hempedu Secara Semulajadi

Loading...

Kepada pesakit yang menghidap penyakit batu karang dalam hempedu, pastinya tahu betapa sakitnya bila tiba-tiba diserang kesakitan penyakit tersebut. Rasa nak putus nyawa!

batu karang hempedu

Untuk artikel kali ini, kami ingin berkongsikan kepada pembaca bagaimana seorang pesakit yang menghidap penyakit batu karang hempedu mencuba sendiri petua rawatan alternatif sehingga sembuh dari penyakit yang sangat menyakitkan ini.

Bahan-bahan yang digunakan juga mudah didapati dan jauh lebih murah dari rawatan moden.

Hanya sebagai peringatan kepada anda yang mahu mencuba, jangan sesekali meninggalkan ubat-ubatan yang diberikan oleh pihak hospital.

Sebaik-baiknya gunakanlah seiring dengan rawatan alternatif ini.

***

Bila dah kena serang semula sakit hempedu ni, terus saya terfikir macam manalah nak buat. Nak 'operate' sampai sekarang takut.

Fikir punya fikir saya teringat yang dua tahun lepas saya ada baca alternatif petua buang batu karang dalam hempedu cara tradisional.

Terus teringat yang Prof Dr. Hamid Arsyat ada posting petua yang sama di wall FB beliau. Jadi saya cari balik petua tu dan study dari testimonial pesakit yang dah buat, keputusannya saya mesti buat petua tu kalau nak sihat.

Dua tahun lepas nak buat ragu-ragu sebab tak ada testimoni, takut pula keracunan bila cuba petua tersebut tambah masa tu menyusukan Ali, takut pula terkesan pada Ali. Banyak benar takut kan.

Dalam takut-takut, sebab dah sakit dalam bulan puasa ni saya redah juga buat petua tu demi nak hilang sakit.

Walaupun sekarang saya menyusukan Arif saya tetap nekad nak buat bila fikir bahan-bahan yang nak gunakan pun bahan organik. Insha Allah selamat walaupun Arif menyusu. Dalam hati cuak juga.

Asalnya petua ni dari Dr. Lai Ciu Nan, memang tak kenal, tapi ramai bloggers buat posting pasal petua ni. Kalau google mesti ada punya.

Proses mengambil masa 6 hari. Keputusan hari ke tujuh. Yang paling utama sebelum memulakan rawatan berdoalah semoga usaha ini akan berjaya. Insha Allah.

Bahan-bahan
  • Epal Hijau- 30 biji (utk 6 hari)
  • Lemon (3 biji)- setengah gelas
  • Garam Epsom - 2 sudu teh
  • Minyak Zaitun/Olive Oil - setengah gelas)

Nota:
  • Epal hijau berfungsi melembutkan batu karang.
  • Minyak zaitun melincirkan batu karang keluar dari saluran hempedu.
  • Sebaik-baiknya, sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

Cara yang saya buat;

Hari 1 hingga hari ke 5
  • Minum jus epal minimum 4 gelas bersamaan 5 biji epal atau minimum 1 liter sehari.
  • 1 gelas jus satu biji epal, (jika bulan puasa minum 2 gelas masa berbuka dan 2 gelas masa sahur). sebiji lagi makan begitu sahaja.
  • Kalau bukan puasa makan nasi seperti biasa dan seeloknya jangan makan banyak.
Garam Epsom
Garam Epsom.

Hari Ke 6
  • 6 pagi - Minum setengah gelas air suam dicampur 1 sudu teh garam epsom.
  • 12 tengahari - Ulang minum air garam epsom.
  • 6 petang - minum pati lemon (125ml) campur minyak zaitun (125ml) dapatkan anggaran 250 ml. Suamkan gelas untuk memudahkan campuran jus.

Waktu malam, jangan atau kurangkan pengambilan nasi.

Proses Pengeluaran Batu Karang
  • Tidur dan batu karang akan keluar keesokan paginya melalui pembuangan air besar.
  • Proses pengeluaran batu karang yang keluar bewarna kehijauan dan biasanya terapung.
  • Jangan terkejut jika batu yang keluar berjumlah lebih dari 100 biji bergantung pada keadaan hempedu kita ketika itu.
  • Petua ni memang menjadi, lebih dari 50 biji batu karang keluar dari hempedu, Alhamdulillah.
Batu karang
Batu karang yang terkeluar melalui air kencing.

Untuk kesan lebih baik, 3 bulan akan datang detox akan di buat sekali lagi dan 6 bulan selepas itu sekali lagi.

Petua ni juga elok diamalkan oleh semua orang untuk bersihkan hempedu dan hati.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: suficreative

1 comments so far

Bagus info ni.. thanks sharing SP :)

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon