Tuesday, October 24, 2017

5 Sebab Kenapa Lelaki Rendah Lebih Bagus Dari Lelaki Tinggi!


Jangan tipu diri sendiri! Kamu pasti mahukan teman lelaki yang lebih tinggi betul tak? Wanita di Malaysia secara puratanya berketinggian 158cm. Jadi lelaki ideal untuk kamu mestilah sekurang-kurangnya berketinggian 164 cm tinggi (6cm lebih tinggi).

Teman wanita

Jika semua wanita di Malaysia mahukan lelaki tinggi, bagaimana pula dengan nasib lelaki rendah? Kasihannya.

Kajian antarabangsa merekodkan 90% lelaki mahukan teman wanita lebih rendah daripada mereka, manakala lebih 50% wanita mahukan teman lelaki lebih tinggi.

Size does not matter but requirement is overrated!

1. Lebih hormat

Lelaki yang selesa dengan teman wanita yang lebih tinggi selalunya menghormati kerjaya, impian, kebijaksanaan dan bakat kamu.

Lelaki secara terangan perasan 'kekurangannya' dan akan sentiasa menyokong kamu daripada merendahkan diri kamu. Dia dah cukup rendah untuk mendominasi perhubungan.

2. Kelebihan pada wanita

Wanita tidak perlu lagi mengira jumlah inci stiletto yang perlu dipakai untuk kelihatan 'berdiri sama tinggi, duduk sama rendah' dengan pasangan. Pakai saja sneakers ataupun flat shoes sepanjang hari bersama. Selesanya!

3. Terkawal

Teman lelaki lebih rendah mengurangkan rasa insecurity kamu terhadap saiz tubuh sendiri. Kamu akan berasa lebih terkawal daripada dikawal kerana secara psikologinya kamu berdua memiliki saiz yang sama.

Malah kamu juga akan berasa lebih selamat kerana kalau si dia mahu memukul, kamu mampu menepisnya. Contoh saja ya!

4. Lebih rajin

Tinjauan psikologi menunjukkan lelaki rendah lebih kuat bekerja kerana mereka mahu menjadi setanding atau lebih hebat daripada lelaki tinggi. Jadi kamu tidak perlu risau bersama lelaki rendah kerana mereka akan melayan kamu seperti puteri raja!

5. Kurang egois

Lelaki rendah mempunyai ego yang rendah berbanding lelaki tinggi. Mereka telah merasa keperitan ketika zaman remaja apabila sering dipandang tidak segagah lelaki tinggi. Jadi lelaki rendah mempunyai satu sifat yang lebih relaks.

Cuba bayangkan kalau kamu berdua bergaduh, tentunya dia tidak mahu kehilangan teman wanita tinggi seperti kamu yang sukar untuk dicari ganti, kan?

Kajian antarabangsa ini adalah bersifat umum dan keputusan tinjauan dilakukan secara rawak. Jadi ia tidak 100% tepat, tetapi apa salahnya kamu beri peluang kepada lelaki rendah juga.

Jangan memilih okey. Gigi Hadid lebih tinggi daripada Zayn Malik. Just saying!

BACA INI JUGA:

sumber: cosmopolitan

1 comment

  1. Saya selalu rasa rendah diri dengan ketinggian saya.. Artikel ini membuat saya bersemangat semula :)

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon