Thursday, September 21, 2017

Pengganas Myanmar Zionis Yahudi Memalukan ASEAN


Tiada yang lebih memalukan ASEAN dalam sejarah penubuhannya sejak 1965 kecuali, apabila komuniti 800 juta penduduk rantau ini membiarkan Myanmar melaksanakan pembersihan etnik terhadap 1.1 juta penduduknya sendiri.

Myanmar

ASEAN kembali ke zaman barbarian dan kanibal apabila gagal mengambil sebarang langkah pencegahan, sekaligus gagal menegakkan undang-undang manusia berakal.

Myanmar yang diterima masuk sebagai anggota ASEAN pada tahun 1995 kini menjadikan Rakhine sebagai The Killing Field abad ke-21.

Tragedi pembunuhan massa termasuk membakar bayi dan kanak-kanak, jenayah rogol dan bunuh berlaku secara berleluasa dengan penuh kebinatangan.

Kritikan terbuka terbaharu disuarakan Amnesty International terhadap Myanmar, ketika pemimpin ASEAN kelihatan tidak mampu dan langsung tidak peduli untuk menyatakan pendirian bersama.

Sebelum ini hanya Malaysia dan Indonesia menyatakan bantahan dan mengkritik sikap Kerajaan Myanmar, manakala Thailand dan Singapura pula hanya sebelah kaki menyokong langkah jahat Naypyidaw yang masih dikuasai Junta Tentera.

Amnesty International menyifatkan Aung San Suu Kyi ‘menyembunyikan kepala dalam pasir’ apabila enggan bertindak walaupun wujud bukti berdokumen mengenai perlakuan jenayah pengganas tentera Myanmar merogol dan membunuh orang awam, malah membakar rumah penduduk minoriti Muslim Rohingya.

Keseluruhan angka korban terkini melebihi 4,000 nyawa dengan hampir 3,000 pembunuhan berlaku dalam tempoh sebulan terakhir ini, sejak 25 Ogos lalu apabila Myanmar melancarkan frasa kedua pembunuhan etnik.

Myanmar ini menjadi Zionis Israel di rantau ASEAN!

Malah, Setiausaha Agung PBB, Antonio Guterres sekali lagi mengkritik dan kali ini nada selarannya jelas lebih keras. Satu petunjuk, bahawa PBB sudah melihat krisis Myanmar sebagai di luar batas kemanusiaan.

“Myanmar perlu menghentikan operasi ketenteraan dan membenarkan bantuan kemanusiaan disalurkan tanpa sekatan. Myanmar perlu menamatkan penderitaan Rohingya,” katanya.

Namun, Suu Kyi selaku Kaunselor Myanmar yang dilihat sebagai pemimpin de facto boneka Rejim Tentera yang bersembunyi di balik topeng demokrasi, segara membidas kritikan itu, malah mengecam pengkritik peribadinya yang menyifatkan Penerima Anugerah Noble Keamanan Dunia 1991 itu, bertanggungjawab membiarkan krisis pembunuhan etnik berleluasa di Myannar.

Suu Kyi membalas semua itu dengan sinis dan bertentangan dengan fakta dan realiti.

“Mereka yang disahkan sebagai pelarian dari Myanmar akan diterima pulang tanpa masalah,” katanya.

"Realitinya, 427,000 ribu pelarian Rohingya kini berada di sempadan Bangladesh. 170,000 ribu pelarian tiba ketika krisis bermula pada Oktober 2012 hingga Disember 2016.

Angka itu meningkat 247,000 ribu pelarian baharu dalam tempoh sebulan apabila Myanmar melancarkan penghapusan etnik pusingan kedua bermula 25 Ogos 2017 lalu.

Adalah memalukan apabila kita tidak mengambil langkah drastik dan dilihat ersekongkol dengan Yahudi ASEAN dan merelakan zaman Barbarian dan budaya kanibal diperlakukan terhadap umat Islam Rohingya.

Kuala Lumpur perlu bertindak!

BACA INI JUGA: Pengganas Buddha Terus Membunuh Umat Islam Rohingya, Kenapa Dunia Membisu?!

sumber: mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon