Sunday, July 02, 2017

Sambutan Hari UFO Sedunia, World UFO Day

Sambutan Hari UFO Sedunia, World UFO Day adalah hari yang disambut pada 2 Julai setiap tahun untuk meraikan kewujudan Benda Terbang Tak Dikenali atau UFO.

World UFO Day

Hari UFO Sedunia pertama kali disambut pada tahun 2001 untuk meningkatkan kesedaran tentang kewujudan UFO dan makhluk asing yang tidak diragui lagi sememangnya wujud.

Hari ini diharapkan dapat digunakan untuk mendorong kerajaan agar membuka atau berkongsi maklumat yang telah mereka ketahui tentang penampakan-penampakan UFO sepanjang sejarah manusia.

Dengan adanya sambutan ini diharapkan mampu mendorong setiap orang untuk percaya akan kewujudan UFO serta menganjurkan pesta mereka sendiri pada Hari UFO Sedunia ini.

Bagi anda yang percaya dengan kewujudan UFO dan makhluk asing, anda juga boleh meraikan hari ini dimana saja.

Caranya? Dengan mengamati langit selama satu hari sambutan tersebut atau melakukan aktiviti lain yang bertemakan UFO.

Misalnya, menonton filem tentang UFO dan makhluk asing bersama dengan orang-orang yang juga mempunyai minat terhadap UFO dan makhluk asing.

Sebelum ini ada dua hari yang disebut sebagai Hari UFO Sedunia, iaitu pada tanggal 24 Jun dan 2 Julai, sebelum WUFODO (World UFO Day Organization/Organisasi penganjur utama sambutan Hari UFO Sedunia menyatakan 2 Julai sebagai tarikh rasmi Hari UFO Sedunia.

Ini dilakukan untuk meredakan kebingungan orang-orang yang akan menyambutnya.

BACA INI JUGA: Kisah 10 Penampakan UFO Yang Terus Menjadi Misteri Dunia

sumber: worldufoday

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon