Wednesday, July 12, 2017

Pyare Mohan Ketagih Makan 3 Kilo Cili Setiap Hari


Setiap hari, Pyare Mohan akan makan hingga tiga kilogram cili dan tanpa cili, dia merasakan hidupnya pada hari itu tidak lengkap. Lelaki ini ketagih makan benda yang agak pelik, iaitu cili.

Pyare Mohan

Pyare, 40, menyifatkan rasa cili yang dimakannya itu manis dan dia tidak akan rasa kenyang selagi tidak makan cili. Lagi pedas lagi bagus, katanya yang mula ketagih makan cili sejak enam tahun lalu.

Semua jenis cili akan dimakan oleh warga India ini dan dia juga akan meminta isterinya menyediakan makanan yang sangat pedas.

“Saya tidak akan rasa kenyang selagi tidak makan cili. Tanpa cili, rasa seperti langsung tidak makan apa-apa pun,’’ katanya yang berasal dari Madhya Pradesh.

Disebabkan tabiat pelik itu, Pyare menjadi perhatian dan setiap hari ada sahaja orang yang datang ke rumahnya untuk menyaksikan dia makan cili.

“Mereka layan saya seperti selebriti. Mereka semua tahu akan keupayaan saya untuk makan cili. Setiap hari boleh dikatakan sekurang-kurangnya ada 10 orang akan beratur di luar rumah saya,’’ katanya.

Di sebalik tabiat pelik itu, Pyare yang memperoleh pendapatan dengan bermain alat muzik di majlis perkahwinan, malahan juga tidak pernah jatuh sakit.

BACA INI JUGA: Tekak Berlubang Selepas Makan Lada Paling Pedas!

sumber: mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon