Friday, June 23, 2017

Panduan Pengambilan B17 Aprikot Untuk Rawatan Kanser


Ramai sudah tahu mengenai apa yang dikatakan vitamin B17 dan keberkesanannya merawat pelbagai jenis kanser tetapi tak ramai yang boleh mengunyahnya kerana rasanya yang pahit.

B17 Biji Aprikot

Namun, bagi mereka yang sememangnya positif kanser rasa pahit bukan masalah besar, mereka akan cuba pelbagai kaedah untuk memasukkan sejumlah biji aprikot kedalam perut.

Malangnya, kebergantungan kepada biji aprikot semata-mata tidak memberikan impak maksima terutamanya kepada penderita kanser kronik tahap 3 dan 4.

Sesetengah jenis kanser memerlukan pengambilan sehingga 300 ke 400 biji aprikot sehari yang ramai yang merasakan amat sukar.

Tetapi itulah jumlah yang perlu diambil untuk memerangi kanser secara berkesan.

Pakar metabolik mencadangkan pengambilan 6 biji pil B17 500mg sehari jika anda ada kanser. 1 biji pil B17 500mg bersamaan dengan 175 biji aparikot.

Ini bermakna anda kena makan 1,050 biji aprikot dalam masa satu hari.

Itulah jumlah yang sepatutnya diambil oleh penderita kanser tahap 3 dan 4.

Satu perkara yang perlu diingat, pengambilan vitamin B17 semata-mata bukanlah jawapan lengkap dalam memerangi kanser namun ia adalah memadai sekurang kurangnya badan anda mempunyai pertahanan sementara dalam mencegah merebaknya sel kanser.

Itulah sebabnya ramai pengguna biji aprikot yang mengatakan kesakitan yang biasa mereka alami telah semakin berkurangan atau tiada kesakitan langsung.

Jika saya mempunyai kanser berapa banyakkah biji apricot yang perlu dimakan?

Mengikut amalan yang disyorkan oleh doktor pakar, anda perlu makan 1 atau 2 biji apricot setiap 1 jam waktu jaga anda.Yang terbaik ialah 3 hingga 5 biji setiap 1 jam.

Namun perlu diingat biji apricot mempunyai pelbagai gred yang menentukan kuanti B17 yang terkandung dalam setiap biji. Untuk memudahkan penilaiaan anda biji apricot yang terbaik dan punya kadar B17 yang tinggi ialah yang paling pahit.

Di Malaysia tika ini agak sukar untuk memperolehi biji apricot yang bergred tinggi disamping harganya agak mahal. Mampu mencecah RM150 setiap kg.

Oleh yang demikian adalah perlu anda menambahkan bilangan pengambilan untuk biji apricot yang berada dipasaran Malaysia.

Sebaik baiknya 10 biji setiap 1 jam namun, untuk memudahkan pengurusan pengambilan anda bolih memecahkan kekerapan diatas dengan membahagikan 24 jam dengan 3 atau 4 kali sehari.

Sebagai contoh, jika anda perlu mengambil 10 biji setiap jam; 10 x 24 = 240 biji / dengan 4 kali pengambilan = 60 biji setiap kali pengambilan.

Pengambllan seperti diatas untuk mereka yang telah disahkan mempunyai kanser. Untuk tujuan pencegahan memadai untuk anda makan 5 ke 10 biji sehari.

Untuk mereka yang tidak disahkan ada kanser kadangkala tumbuh bisul atau bintik-bintik hitam pada angota badan anda.

Itu adalah petanda B17 telah bertindakbals dengan sel-sel tisu anda yang bermasaalah. Teruskan pengambilan kerana ia akan beransur-ansur hilang.

Sesetengah orang akan mengalami symptom loya, pening dan khayal.

Vitamin B17 adalah komponen yang larut air. Ia tidak beracun. Ia umpama jika seseorang itu makan garam atau gula dalam kadar yang tinggi juga akan mengalami simptom yang sama.

Jika anda merasa seperti diatas sila kurangkan jumlah pengambilan dimulai dengan 10 biji setiap pengambilan. Ini penting untuk memberi ruang kepada badan anda menyesuaikan dengan B17.

Dan jika tiada lagi simptom diatas tambahkan sedikit demi sedikit sehingga kuanti 240 biji sehari dapat dipraktikkan.

Pengidap kanser perlu mengambil sehingga 300 biji sehari untuk B17 dapat bertindak secara lebih efisyen.

Seperkara lagi, jadual pengambilan hendaklah dipatuhi dengan disiplin yang tinggi tanpa tertinggal satu hari pun kerana 2 faktor.

Pertama, apabila B17 mula bertindakbalas dengan sel kanser ia memerlukan kuanti berterusan yang mencukupi untuk ia menjadi semakin aggerisif.

Kedua, pengambilan yang tidak tetap dan tersangkut-sangkut akan memberi peluang sel kanser anda membina sistem pertahanan yang lali B17 dan ini menjadikan rawatan tidak begitu efisyen.

Ia seperti anda mengambil pil atau cecair antibodi dimana jika anda tidak menghabiskan sukatan pengambilan anttibodi, virus akan menjadi imun kepada kuanti antibodi yang anda ambil dan pengambilan seterusnya perlukan antibodi yang lebih kuat.

Doktor pakar mencadangkan adalah baik untuk mengambil sedikit makanan sebelum mengambil biji apricot. Yang terbaik ialah dengan memakan sebiji pisang, nenas, epal atau makanan-makanan yang atau bersifat anti kanser.

Bolehkah saya mengambil B17 semasa sedang menjalani rawata kimoterapi?

Idea yang terburuk ialah dengan hanya bergantung kepada kimoterapi semata mata. Yang terbaik ialah ambil B17 walaupun anda sedang menjalani rawatan kimo.

Rawatan kimoterapi memusnahkan sel-sel yang sihat disamping memusnahkan sistem imun anda dimana untuk membaik pulih sistem imun bukan perkara mudah.

Jika anda sedang menjalani rawatan kimoterapi disamping memakan biji apricot, anda perlu mengambil beberapa vitamin dan enzim untuk memulihkan sistem imunisasi anda.

Paksa diri anda untuk makan banyak buah-buahan dan sayuran terutamanya yang kaya dengan vitamin C.

Saya menggunakan perkataan “paksa” kerana seringkali penderita kanser yang menjalani rawatan kimoterapi akan hilang selera makan dan ini menyebabkan mereka menjadi lemah dan tanpa immune system, B17 adalah tidak berguna.

Cara mudah ialah dengan mengamalkan dalam bentuk jus tanpa dicampur gula.

Setelah anda mendapati kanser semakin pulih, sila lupakan sahaja rawatan kimoterapi.

Perangkaan menunjukkan kebanyakkan pesakit kanser mati bukan kerana kanser yang dihidapi tetapi kerana binasanya immune system yang menyebabkan penderita kanser terdedah dengan pelbagai jenis penyakit lain terutamanya jangkitan paru paru.

Namun, ramai doktor samada secara sengaja atau tidak sering menyalahkan kanser sebagai penyebab kematian.

Bolehkah saya mengambil biji apricot dan vitamin serentak?

Boleh dan sangat digalakkan kerana B17 secara semulajadi memecahkan tembok protien yang mengelilingi sel kanser. Apabila tembok kanser ini dimusnahkan, immune system anda akan terus sahaja memusnahkan sel kanser.

Namun ada petunjuk yang mengakui B17 secara bersendirian juga mampu untuk membunuh sel kanser.

Apa yang perlu saya ambil bersama B17?

Jika anda positif kanser, anda perlu mengambil vitamin C dengan kadar yang mencukupi dan juga enzim Pankreas.

Inilah yang diamalkan oleh Dr Manner yang menjadi pelopor dalam rawatan terapi metabolic B17 atau amalkan memakan buah nenas dan buah betik.

Apa akan terjadi kepada tubuh jika pankreas lemah?

Pankreas adalah kilang penghasilan enzim dan immune system badan. Pankreas menjadi lemah apabila kita makan terlalu banyak makanan yang memerlukan pankreas mengeluarkan enzim pencernaan secara berterusan dan lama.

Ia menjadi lebih buruk sekiranya kita tidak mengambil makanan-makanan yang membantu pankreas untuk terus mempunyai stok yang mencukupi.

Umpamanya, jika kita makan terlalu banyak daging, pankreas akan dikerah untuk menghasilkan enzim pencernaan protien trypsin dan chemotrypsyin yang sepatutunya digunakan untuk menghuraikan protien pada sel kanser.

Ketidakupayaan pankreas untuk menghasilkan enzim-enzim ini akan menyebabkan sel kanser menjadi semakin kuat dan merebak dengan sangat cepat sehingga tidak ada apa lagi yang boleh dilakukan oleh pankreas dalam membendung merebaknya kanser.

Pada saat ni adalah penting kita membantu pankreas dari luar dengan mengambil supplemen berkaitan enzim.

Berapa lamakah masa yang diperlukan untuk kanser mati setelah saya mengambil B17?

Doktor pakar mengatakan sel kanser akan mati serta merta.

Kanser tulang akan mengambil sedikit masa kerana B17 perlu diserap jauh kedalam badan.

Kanser kulit bertindak balas lebih cepat iaitu dalam masa satu minggu untuk menampakkan perubahan samada pada bonjolan dipermukaan kulit atau parut yang akan beransur hilang.

Kanser serviks dalam jangkamasa 3 minggu.

Carcinoma mengambil masa 3 minggu untuk pulih.

Bagaimana B17 dapat membantu?

Jika anda mempunyai kanser dan terus memulakan terapi B17, pelung sembuh adalah sekitar 98 peratus.

Hospital Del Rio Tijuana memaparkan kadar kesembuhan 100 peratus bagi mereka yang tidak menjalani rawatan kimoterapi dan sinaran radiasi.

Untuk mereka yang sedang atau telah menjalani rawatan kimoterapi, peratus sembuh bergantung kepada berapa kronik kanser anda dan tahap kemusnahan yang diakibatkan oleh kimoterapi dan pancaran radiasi.

Walau bagaimanapun, adalah mustahak anda mengambil B17 kerana ia akan menampakkan kesan walaupun agak perlahan dan sedikit berliku kerana kondisi anda yang dilemahkan oleh merebaknya kanser dan kemusnahan yang diakibatkan olih kimoterapi.

Kenapa doktor tidak menggunakan B17?

Doktor diajar dari awal bahawa leateril tidak berkesan dan berbahaya untuk digunakan pada pesakit kanser.

Mereka hanya berpegang kepada 2 buah buku mengenai ketidak berkesanan leateril yang dihasilkan melalui kajian palsu.

Bahkan, doktor yang menperskripsi pesakit kanser dengan B17 menghadapi risiko digantung lessen perubatan mereka.

Doktor hanya berpegang kepada tiga kaedah rawatan kanser yang diajar disekolah perubatan iaitu pembedahan,sinaran radiasi dan kimoterapi.

Adalah dipercayai semua maklumat-maklumat penting mengenai keberkesanan B17 ini telah ditutup oleh pihak berkuasa Amerika Syarikat melalui FDA untuk memberi laluan kepada farmasi gergasi mengaut keuntungan berbilion dolar hasil penjualan ubat kimo dan penjualan peralatan berkaitan rawatan kanser.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Vitamin B17 Biji Aprikot Berkesan Mencegah Dan Membunuh Sel Kanser

sumber: cafemlm

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon