Sunday, September 11, 2016

Vitamin B17 Biji Aprikot Berkesan Mencegah Dan Membunuh Sel Kanser

Biji Aprikot yang mengandungi kandungan Vitamin B17 yang paling tinggi merupakan kumpulan kekacang dan bijirin (nut and seed).

Aprikot+Penawar+Kanser

Apa yang membezakan biji aprikot dengan bijirin lain adalah kandungan Vitamin B17nya yang sangat tinggi berbanding kekacang dan bijirin lain.

Kandungan khasiat Vitamin B17 di dalamnya sangat luarbiasa, terutamanya 'Aprikot Organik'.

Dalam bahasa nutrien, Biji Aprikot disebut mengandungi Amigdalin atau Vitamin B17 telah dibuktikan secara saintifik mampu membunuh sel-sel kanser di dalam badan kita.

Hasilnya, ia dapat membebaskan badan kita daripada serangan penyakit kanser yang merupakan pembunuh dalam senyap.

Khasiat Biji Aprikot

Berdasarkan buku "World Without Cancer" tulisan G. Edward Griffin, biji Aprikot mentah mengandungi kadar kepekatan Vitamin B17 paling tinggi berbanding biji buah-buahan lain.

Biji Aprikot amat berkhasiat dan ia juga menjadi makanan harian Puak Hunza untuk bebas dari kanser dan hidup sihat sehingga berusia 120 tahun.

Biji Aprikot paling berkhasiat dalam bentuk mentah, tidak dimasak, tidak dipanggang dan tidak dibekukan.

Antara nutrien yang banyak terdapat pada Biji Aprikot ialah Enzim Amygdalin atau Laetrile atau juga disebut Vitamin B17.

Fungsi Vitamin B17 adalah memusnahkan sel asing dan mengeluarkannya melalui perkumuhan.

Vitamin B17 terdapat dalam banyak makanan, malangnya tabiat pemakanan kita pada hari ini telah mengenepikan dan mengurangkan penggunaan Vitamin B17 yang rasanya agak pahit, namun berkesan mencegah kanser.

Vitamin B17 Biji Aprikot Membunuh Sel Kanser

Vitamin B17 yang terkandung di dalam Biji Aprikot berfungsi melalui 'kerjasama' dengan sistem imun badan dengan membebaskan ikatan kimia Cyanide yang terdapat dalam Vitamin B17 lalu membunuh sel-sel kanser secara langsung.

Apabila Cyanide dibebaskan, ia akan membunuh sel sel kanser (sel kanser yang mengandungi enzim Beta Glucosidase sahaja).

Secara lumrahnya, sel yang sihat tidak mengandungi enzim Beta Glucosidase (enzim yang boleh membebaskan cyanide).

Maka sebab itulah Vitamin B17 tidak akan 'membunuh' sel yang sihat.

Vitamin B17 hanya akan bertindak balas pada sel yang tidak normal di dalam badan manusia seperti sel kanser.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

2 comments

infor yang baik .Selamat hari raya ya ..semoga Allah ampunkan dosa2 kita.Ammiin

Konspirasi Vitamin B17 untuk pengobatan Kanker
Kita hidup di dunia yang penuh dengan konspirasi yang dibuat oleh para elit global di dunia kesehatan, elit global yang egois, munafik, tamak dan kejam. Para elit global ini yang hanya mencari keuntungan material tanpa melihat nilai kemanusiaan dengan tujuan menguasai dunia pada suatu hari kelak. Sebuah rahasia besar di dunia kesehatan bahwa salah satu dari banyak tumbuhan untuk obat, misalkan biji Apricot yang mengandung vitamin B17, ditakutkan terkuak ke publik karena tumbuhan ini dapat mengobati secara alamiah penyakit kanker hingga ke akar2nya, ini jelas sangat merugikan bagi para elit global yang berkecimpung di dunia industri kesehatan spesialis penyakit kanker, seperti dalam pengobatan kemoterapi, laser, operasi dsb, dimana pengobatan yang amat mahal tersebut yang sangat menguntungkan mereka akan kolaps jika diketahui khalayak ramai bahwa vitamin B17 dapat mencegah sekaligus mengobati penyakit kanker karena. Vitamin B17 secara global diupayakan oleh para elit global tersebut untuk tidak diperkenalkan secara luas demi keuntungan industri kedokteran dalam pengobatan kanker.
Sebagai pembuktikan jika kita mencari vitamin B1, B6, B12 sangat mudah didapat di toko obat maupun di apotik manapun, tapi jika kita mencari Vitamin B17 dicari ke seluruh indonesia sekalipun baik di toko obat, apotik atau kita cari di toko online di Indonesia sekalipun kita tidak akan pernah mendapatkannya. Dan jika kita mencari melalui penjualan online seperti tokopedia, bukalapak, dsb dijamin stok kosong (bukan kah aneh dan tidak wajar) krn saya sudah membuktikannya sendiri, anda akan mendapatkannya hanya dari situs luar Negeri seperti USA, Malaysia (negara yg telah maju dan telah sadar mengenai vitamin B17). Apakah kita tidak merasa heran betapa sulitnya hanya mencari sebuah vitamin, padahal hanya vitamin sebagai suplement tubuh dimana seseorang yang mengiginkan sehat ia akan mencari vitamin, misalkan saya sendiri merasa tubuh kurang fit saya akan mecoba mencari suplement tambahan vitamin dimana saya kurang faham vitamin apakah yang saya butuhkan sehingga saya akan membeli beberapa macam vitamin termasuk vitamin A, B, B1, B2, B6, B12, C , D, E tetapi mengapa ketika vitamin B17 selalu tidak ada. Kemungkinan adalah suplai vitamn B17 di indonesia sedang di embargo karena dianggap indonesia bangsa yang tidak akan menyadari mengenai hal ini.
Jika dari hasil penelitian telah diteliti bahwa vitamin B17 kurang efektif untuk mencegah penyakit kanker, namun mengapa harus dihilangkan dari pasaran, bukankah ini suatu hal yang amat aneh & mencurigakan. Yang ada kita ditakut2i mengandung sianida

*****Tulisan ini JANGAN DIPERCAYA****

http://azlan5h30.blogspot.com/2012/02/konspirasi-perubatan-sel-kanser-di.html

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon