Sunday, June 25, 2017

Bitcoin Wallet Untuk Menyimpan Bitcoin Secara Online


Bitcoin Wallet adalah aplikasi perisian untuk menyimpan bitcoin. Ia adalah dompet yang anda boleh gunakan untuk berbelanja menggunakan bitcoin dan juga untuk menerima bitcoin.

Bitcoin Wallet

Ia berfungsi seperti akaun bank online, tetapi boleh diakses sebagai wang tunai dalam dompet biasa.

Sebelum memperoleh sebarang bitcoin, anda WAJIB mempunyai wallet Bitcoin. Ini untuk mengumpul satoshi yang anda kumpul secara percuma.

Dimana Saya Nak Dapatkan Wallet Untuk Menyimpan Bitcoin Saya?

Terdapat banyak laman web yang menyediakan wallet untuk bitcoin, namun kita boleh memilih wallet mana yang sesuai untuk kita, kerana setiap wallet ada perbezaan masing masing.

Wallet ada dua jenis, iaitu:
  1. Desktop
  2. Laman Web

Untuk desktop kita kena download software yang telah disediakan untuk mengakses wallet. Saya memilih laman web, kerana ianya lebih mudah.

Bergantung kepada tahap keselamatan yang anda mahu, wallet yang berbeza akan memberikan peringkat keselamatan yang berbeza.

Kesimpulannya, sebelum anda menceburi dunia cryptocoin bitcoin ni, anda WAJIB memiliki wallet bitcoin untuk menyimpan balance bitcoin anda.

Senarai pilihan Bitcoin Wallet

1. Blockchain.info

Untuk membuat Bitcoin Wallet di web online, saya mengesyorkan Blockchain.info kerana Blockchain boleh diakses menggunakan website, Andoid app & IOS app.

2. Coinbox.biz

Coinbox.biz juga merupakan pilihan terbaik terutamanya bagi pengguna di malaysia. Buat masa ini, tiada app untuk Andoid & IOS.

Tetapi mereka memberi perkhidmatan wallet bitcoin, dagangan semasa, jual beli bitcoin dan topup kredit telefon bimbit anda.

Melalui Coinbox, pengguna boleh transfer Bitcoin ke akaun bank tempatan masing-masing.

***

Banyak lagi sebenarnya pilihan lain Bitcoin Wallet diluar sana yang anda boleh pilih, tetapi saya cuba berikan buat anda Wallet terbaik yang saya gunakan juga.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: 7 Sebab Untuk Melabur Dalam Bitcoin

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon