Thursday, January 12, 2017

Tips Posisi Jimak Terbaik Suami Isteri


Ramai yang ingin tahu posisi jimak terbaik untuk pelbagai sebab. Antaranya posisi jimak terbaik untuk hamil, posisi jimak terbaik untuk memuaskan suami, posisi jimak terbaik untuk memancutkan isteri dan sebagainya.

Jimak
Gambar hiasan.

Soalan mencari posisi jimak terbaik ini walaupun kelihatan mudah, tetapi sukar untuk saya berikan jawapan yang tepat.

Kenapa sukar mencari jawapan untuk soalan ini?

Tiada posisi jimak terbaik yang sesuai untuk setiap individu dan pasangan.

Ini kerana bentuk tubuh fizikal setiap individu adalah berbeza, termasuk saiz lilitan zakar, saiz panjang zakar untuk suami, bukaan lubang faraj untuk isteri, kekuatan kemutan faraj isteri, dan sebagainya.

Setiap individu adalah unik dan faktor-faktor ini adalah berbeza untuk setiap individu.

Tips mencari posisi jimak terbaik

Walaupun tiada posisi jimak terbaik untuk setiap pasangan di dunia ini, terdapat beberapa tips yang boleh digunakan untuk mencari posisi jimak terbaik yang sesuai dipraktikkan oleh pasangan suami isteri.

Ketika melakukan posisi jimak “men on top”, “missionary” atau lelaki di atas (terdapat banyak variasi untuk posisi ini), pastikan tujahan zakar suami boleh dimasukkan ke dalam faraj sedalam yang mungkin.

Lebih baik jika tundun si suami boleh bertemu dengan tundun si isteri. Lebih sempurna jika tundun si suami boleh menghentak(dengan lembut) tundun isteri ketika menujah.

Ini akan memberikan tekanan dan getaran kepada bahagian luar faraj isteri dan akan memberikan lebih kenikmatan kepada isteri.

Tips ini juga boleh diaplikasikan untuk posisi-posisi “women on top” atau “wanita di atas”.

man on top
Contoh posisi jimak man on top.

Untuk variasi posisi jimak doggy pula, kedalaman tujahan zakar tidak begitu penting kerana sukar untuk menujah zakar dengan dalam di dalam variasi posisi ini.

Tambahan lagi jika isteri bertubuh gempal dan mempunyai saiz punggung yang besar. Oleh itu ketika melakukan variasi posisi doggy, yang penting ialah zakar menggesel dinding faraj isteri.

Jadi para suami harus mengubah posisi badan dan zakar ketika melakukan posisi doggy sehingga merasakan setiap tujahan zakar menggesel dinding faraj isteri. Lebih baik lagi jika setiap tujahan zakar menggesel titik g-spot isteri.

Doggy
Contoh posisi jimak doggy.

Begitu juga untuk posisi jimak “Spoon”, atau jimak dari sisi. Sukar untuk menujah dengan dalam pada posisi ini.

Oleh itu untuk memuaskan isteri anda sepenuhnya di dalam posisi ini, anda boleh melakukan rangsangan tambahan pada isteri dengan membelai payudara beliau, atau menggentel dan menggosok biji kelentit (klitoris) isteri di dalam posisi ini.

Spoon
Contoh posisi jimak spoon.

Tips-tips ini boleh anda gunakan di dalam misi anda untuk mencari posisi jimak terbaik bagi anda dan pasangan.

Panduan ini juga mempunyai pelbagai variasi posisi jimak yang boleh anda cuba bersama pasangan anda untuk memberikan kelainan dan pembaharuan di dalam pengalaman berjimak anda dan pasangan.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: tpi

1 comment

  1. siapa nak saya urut manja bini anda boleh WhatsApp ke 01128462798

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon