Wednesday, December 28, 2016

‘Tiada Siapa Suka Dilabel Mak Janda’


Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Begitulah yang terjadi pada pengacara Donna Muslim apabila teruk dihentam peminat Rita Rudaini selepas mengelar pelakon wanita itu sebagai ‘Mak Janda’ menerusi laman Instagramnya.

Janda

Berikutan insiden itu, Donna, 27, tampil mengakui kesalahannya dan memberi penjelasan kepada semua pihak.

“Sejujurnya saya tak berniat nak menghina atau memperkecilkan status Rita. Tujuan saya membalas komen salah seorang kenalan wanita di laman Instagram itu adalah untuk membaiki soalan yang ditujukan kepada saya.

“Tapi disebabkan saya menggunakan perkataan sama iaitu Mak Janda, jadi ia seolah-olah mengiyakan apa yang ditulis.

"Dalam hal ini, saya akui memang salah saya. Pada masa sama saya ralat apabila menggunakan perkataan itu bagi tujuan membalas komen,” katanya kepada Harian Metro.

Dalam pada itu, Donna memberitahu, dia telah pun memohon maaf kepada Rita selepas perkara itu menjadi kecoh.

“Selepas perkara ini kecoh diperkatakan, Rita ada menghantar paparan skrin komen saya. Disebabkan dia bertanya, jadi saya memberi penjelasan. Saya pun meminta maaf.

“Bukan apa, saya tahu perkara sebegini boleh merosakkan persahabatan kami. Cuma apa yang ingin saya katakan adalah kalau boleh peminat pun janganlah bersikap lebih-lebih,” katanya.

Sementara itu, Rita yang mengetahui hal itu daripada peminatnya menyifatkan tindakan pengacara itu sebagai kurang bijak.

“Sepatutnya sebagai kawan dia tak patut menggunakan perkataan itu apatah lagi di laman sosial.

"Semua orang tahu status saya sebagai ibu tunggal, tapi tak ada siapa yang suka jika dilabel dengan gelaran itu,” katanya.

Diharap salah faham antara ‘teman tapi mesra’ ini dapat diselesaikan segera, tambahan pula Donna telah pun mengakui kesilapan dirinya.

BACA INI JUGA: Kisah Benar Suami Mengaku Curang Dengan Janda

Sumber: HM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon