Oct 28, 2016

Badut 'Pembunuh' Muncul Di Malaysia?

Jika sebelum ini, ‘serangan’ badut pembunuh hanya dilaporkan di negara-negara barat seperti Amerika Syarikat, Britain dan Australia hingga menimbulkan kekecohan dan ketakutan.

Badut ‘Pembunuh

Tetapi perkongsian Chloe Ong Dan Alex Tham menerusi laman sosial Facebook baru-baru ini membuktikan fenomena badut pembunuh ini sudah mula menular di ibu negara.

Dalam posting tersebut memaparkan beberapa keping gambar individu yang memakai kostum badut dengan pandangan menakutkan di taman permainan sekitar Kuala Lumpur.

Chloe berkata, dia pernah terserempak melihat badut tersebut di sebuah taman permainan kanak-kanak yang sedang memerhatikannya dari arah belakang.

Badut tersebut melambaikan tangan ke arahnya tetapi dia bertindak melarikan diri selepas mengambil gambar badut yang berdiri berdekatan dengan permainan gelongsor.

Badut ‘Pembunuh

Walaupun tidak dinyatakan tempat kejadian itu tetapi netizen percaya gambar badut pembunuh itu diambil di sebuah taman permainan di Bukit Jalil.

Netizen menganggap ‘kemunculan’ badut pembunuh itu sebagai percubaan untuk menakut-nakutkan penghuni di sekitar Kuala Lumpur.

Di negara-negara Barat, ‘serangan’ badut pembunuh ini semakin gila menakutkan orang ramai dengan menggunakan senjata dan solekan yang seram hingga mendatangkan kecederaan.

Badut ‘Pembunuh

Walaupun ada pihak yang anggap badut pembunuh sebagai satu bahan jenaka tetapi ia tetap boleh mendatangkan kecederaan kepada individu yang mempunyai penyakit atau sebagainya.

BACA INI JUGA: Misteri Patung Badut

Sumber: Mynewshub

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon