Jun 25, 2015

Misteri Patung Badut

Kisah ini berlaku disebuah rumah yang terletak di Newport Beach, California dan diceritakan oleh Tamra S. pada tahun 2004.

Badut

Disitu tinggal sepasang suami isteri bersama tiga orang anak yang masih kecil. Kehidupan mewah membuatkan mereka mampu mendiami sebuah rumah bersaiz besar dan selesa.

Jadi, khidmat pengasuh diperlukan bagi memastikan keselesaan dan keselamatan anak-anak mampu terjamin. Maklumlah, kedua-duanya merupakan pasangan berkerjaya.

Kehadiran seorang wanita muda sebagai pengasuh membantu memudahkan urusan rumah. Sikapnya yang ramah membuatkan pengasuh ini disayangi malah sangat bertanggungjawab melindungi anak-anak majikannya sewaktu ketiadaan mereka dirumah.

Hari-hari dilalui tanpa sebarang masalah, sehinggalah satu kejadian pelik berlaku. Semuanya bermula apabila majikannya keluar meraikan ulang tahun perkahwinan mereka. Seperti biasa, pengasuh ini ditugaskan untuk menjaga ketiga-tiga anak majikannya.

Selepas membawa masuk kanak-kanak tidur ditingkat atas, pengasuh duduk menonton tv menunggu kepulangan majikannya. Selepas beberapa ketika, tiba-tiba dia merasakan seperti ada sesuatu mengganggu fokusnya. Dia melihat ada patung badut berdiri disudut berdekatan tv!

Apa yang pelik, dia merasakan segala tingkah lakunya sedang diperhatikan oleh patung badut tersebut. Lebih menakutkan, pandangan badut itu sangat tajam, saiznya pula sama seperti lelaki normal.

Merasakan kepelikan patung badut itu, dia menghubungi majikannya melalui telefon dan meminta izin untuk memindahkan ketiga-tiga anak majikannya dipindahkan tempat tidur ke bilik lain. Alasannya, kerana dia merasa takut dan terganggu dengan apa yang dilihatnya.

Mengejutkan, majikannya segera mengarahkannya membawa kesemua anak-anak itu keluar dari rumah dan menghubungi polis dengan segera.

Pengasuh itu cuba bertanya sebab majikannya mengarahkan berbuat demikian namun tidak mendapat sebarang jawapan. Sebaliknya dia diingatkan berkali-kali supaya bertindak dengan cepat seperti yang diarahkan.

Dengan pantas dia mengejutkan anak-anak majikannya dan membawa mereka keluar dari rumah sebelum menghubungi pihak polis. Selepas membuat aduan, dia menghubungi semula majikannya untuk mendapatkan penjelasan.

Badut [2]

Jawapan yang diterima sangat menakutkan pengasuh itu. Majikannya memberitahu bahawa mereka tidak pernah memiliki sebarang patung badut di rumah. Tambahan pula, sebelum ini anak-anaknya pernah mengadu ada patung badut yang memerhatikan mereka ketika sedang tidur.

Mujurlah, pada malam itu, dengan ketangkasan pihak polis telah berjaya menangkap patung badut yang berada di tingkat atas rumah. Tangkapan itu sekaligus menyangkal dakwaan mengenai patung misteri di dalam rumah.

Sebenarnya, patung badut itu ialah gelandangan yang memakai pakaian badut untuk mengelakkan dirinya daripada diperhatikan orang ramai. Badut itu sering masuk ke dalam rumah ketika waktu malam untuk mencari makanan.

Apa yang peliknya, dia dikatakan tinggal dirumah tersebut selama berminggu-minggu tanpa disedari sesiapa. Tambahan pula, saiz rumah yang besar membolehkan badut itu bergerak bebas tanpa pengetahuan sesiapa.

Bagaimanapun, kisah ini tidak terhenti di sini kerana tidak lama selepas kejadian, cerita yang sama berulang dan menjadi buah mulut orang ramai. Kali ini, pengasuh yang diganggu mengalami pengalaman lebih buruk.

Dia diganggu dengan panggilan telefon sebanyak tiga kali daripada seorang lelaki yang memperkenalkan diri sebagai badut. Soalan yang kerap ditanya adalah mengenai keadaan anak-anak tersebut.

Bimbang dengan panggilan itu, dia bertindak melaporkannya kepada polis. Dan selepas membuat aduan, anggota polis menghubunginya semula untuk memberitahu bahawa panggilan daripada badut tersebut sebenarnya datang dari bilik atas rumah tersebut!

Disebabkan teramat takut, pengasuh itu cepat-cepat berlari keluar sambil menunggu kedatangan polis.

Malangnya, selepas polis menjalankan siasatan, tiga orang kanak-kanak yang disangkakan tidur tadi telah dibunuh pleh patung badut. Hanya pisau dan rambut badut yang ditinggalkan di sisi mayat.

Bagaimanapun, kesahihan mengenai cerita misteri badut ini kekal misteri. Ini kerana wujud pelbagai versi yang menimbulkan kekeliruan kepada orang ramai.

Identiti majikan dan pengasuh masih tidak diketahui sampai ke hari ini.

BACA INI JUGA: Tragedi Pembunuhan Wynekoop Mansion

-SENTIASAPANAS.COM

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon