Wednesday, June 29, 2016

Rumah Berhantu Amityville 'The Conjuring' Berharga RM3.4 Juta!


Jika anda peminat cerita seram, tentunya legenda kisah seram sebuah rumah di Amityville, New York, terpahat dalam fikiran sebagai antara yang paling seram yang pernah diceritakan.

Amityville.JPG

Kisah yang kemudiannya diadaptasi ke filem menggunakan tajuk The Amityville Horror itu memaparkan kejadian misteri dan menakutkan yang menghantui rumah besar dengan lima buah bilik itu.

Dan kini, rumah itu diletakkan dalam senarai untuk dijual oleh firma hartanah, Coldwell Banker, dengan harga AS$850,000 (RM3.4 juta).

Menurut laman web hartanah, zillow.com, rumah tersebut 'sedang dalam pemerhatian' lebih 600 orang bakal pembeli.

Kali terakhir rumah itu dijual adalah pada tahun 2010 dengan harga AS$1.1 juta (RM4.5 juta).

Sejarah ngeri rumah berhantu itu bermula pada tahun 1974, apabila seorang penghuni menembak mati kesemua ahli keluarganya.

Dalam pengakuannya di mahkamah, Ronald DeFeo berkata dia bertindak demikian kerana mengikuti arahan satu suara yang meminta dia membunuh semua ahli keluarganya.

Banyak portal penyiasatan kes misteri melaporkan 'suara' yang didakwa didengari DeFeo itu berkemungkinan besar kerana tanah rumah itu dimiliki oleh seorang pengamal ilmu hitam, John Ketchum, sekitar tahun 1920an.

The Conjuring 2
The Conjuring 2.

Ketchum dikatakan disemadikan di tapak rumah itu, dan sehingga kini jasadnya dipercayai berada di situ.

Kali terakhir rumah itu merekodkan kejadian misteri adalah pada tahun 1975, di mana penghuni ketika itu, George dan Kathleen Lutz, terpaksa melarikan diri dari rumah itu hanya selepas 28 hari mendiaminya.

Rumah itu kemudiannya didiami sekurang-kurangnya empat keluarga, namun tiada laporan kejadian aneh.

Pasangan penyiasat Ed dan Lorraine Warren (watak dalam filem The Conjuring 1 dan 2), antara yang pernah menyiasat kes misteri di rumah itu.

BACA INI JUGA:

sumber: aa

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon