Monday, June 27, 2016

Lionel Messi Bersara Dari Arena Bola Sepak Antarabangsa?


Lionel Messi mengumumkan hasratnya untuk bersara dari arena bola sepak antarabangsa selepas Argentina tunduk kepada Chile dalam perlawanan akhir Copa America 2016.

Lionel Messi Bersara.jpg

"Pada saya, (masa saya bersama) pasukan kebangsaan sudah tamat.

"Saya sudah mencuba yang terbaik, memang agak pedih kerana kita gagal jadi juara," kata Messi kepada pemberita selepas perlawanan tersebut. -AFP

Lebih malang lagi, Lionel Messi gagal menyempunrkan sepakan penalti apabila tendangannya tersasar di atas palang gol untuk membolehkan Chile mempertahankan kejuaraan menerusi keputusan 4-2 (penentuan penalti) selepas masa penuh permainan berakhir 0-0.

Dalam aksi di Stadium MetLife itu, Francisco Silva menyempurnakan sepakan terakhir buat Chile untuk memastikan skuad La Roja merangkul kejuaraan kedua berturut-turut pada kejohanan bola sepak benua tertua di dunia itu.

Chile+Copa+America+2016.JPG

Dengan bintang tengah, Artur Vidal kembali daripada penggantungan, Chile mempamer penguasaan dalam perlawanan yang berlangsung agak tegang, di mana kedua-dua pasukan menamatkan permainan dengan 10 pemain pada waktu tambahan. -Reuters

BACA INI JUGA: Calcio Storico, Pertandingan Bola Sepak Paling Ganas Di Dunia

Sumber: Utusan

1 comment

  1. kecewa betol messi selepas kalah kepada Chile..aguero pon ikut jejak dia jugak bersara dari arena antarabangsa

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon