Tuesday, June 30, 2015

Kisah Benar UFO Mendarat Di Sekolah!


Guru-guru dan kakitangan di Sekolah Ariel, Ruwa, Zimbabwe, terkejut apabila seramai 62 orang pelajar mendakwa melihat sebuah UFO mendarat di halaman sekolah. Mereka turut mendakwa sosok entiti pelik, makhluk yang tidak pernah mereka lihat sebelum ini keluar dari objek terbang berkenaan dan datang menghampiri mereka.

Zimbabwe alien invasion
Lakaran yang dilukis para pelajar.

Kejadian itu berlaku sekitar pukul 10:15 pagi, pada 16 September 1994. Pada hari itu, sekumpulan murid berumur antara lima hingga 12 tahun sedang bermain di padang sekolah. Ketika bermain, beberapa orang pelajar tiba-tiba menunjuk ke atas dengan reaksi terkejut.

Kanak-kanak tersebut mendakwa melihat tiga buah objek bulat seperti 'bola' berwarna perak sedang terbang tinggi di udara sekitar sekolah.

Penampakan itu diiringi cahaya terang berwarna merah sebelum hilang dalam kepulan awan kemudian muncul semula tidak jauh dari tempat ia menghilang.

Menurut saksi, perkara itu berlaku sebanyak tiga kali. Selepas kali ketiga, salah satu diantaranya dilihat terbang lebih rendah dan perlahan-lahan mendarat dalam belukar, 100 meter dari tempat mereka bermain.

Dilaporkan, seramai 62 orang pelajar yang berada di padang ketika itu telah menyaksikan secara langsung pemandangan pelik itu.

Kanak-kanak itu menyatakan, sebaik sahaja objek itu mendarat, seorang lelaki kecil dengan ketinggian kira-kira satu meter muncul di atas objek tersebut. Sejurus kemudian, entiti itu turun dan berjalan dengan gaya pelik, mendekati para pelajar.

Daripada keterangan pelajar-pelajar itu, entiti tersebut memakai pakaian berwarna hitam ketat dan berkilat.

Memiliki leher panjang dan kurus, berwajah pucat, rambut hitam sepanjang paras bahu (ada yang mengatakan tidak berambut), bermata besar dan bulat). Ciri-ciri fizikal ini sangat ironi dengan manusia biasa.

Menyedari diperhatikan, makhluk tersebut serta-merta menyorok di belakang objek terbang sebelum hilang dari pandangan.

Kebetulan, dalam kepercayaan masyarakat Zimbabwe, ada lagenda tentang Tokoloshis, syaitan yang suka memakan kanak-kanak, juga bertubuh kecil sama seperti entiti yang baru mereka lihat tadi.

Penampakan ini menambahkan lagi rasa takut mereka. Kerana terlalu takut selepas menyaksikan kejadian itu, pelajar-pelajar diserang histeria, berteriakan dan menangis sekuat hati sambil menjerit-jerit meminta tolong.

Ketika kejadian, guru-guru sedang bermesyuarat. Satu-satunya orang dewasa yang ada ketika itu ialah seorang wanita penjual makanan ringan.

Bagaimanapun, dia tidak melarikan diri kerana risau barangannya di curi.

Keesokannya, seorang pengkaji UFO Afrika, Cynthia Hind, datang ke sekolah untuk menyiasat kesahihan cerita tersebut.

Cynthia meminta kanak-kanak itu untuk melukis apa yang telah mereka lihat. Mengejutkan, 35 lukisan adalah sama!

Namun, apabila mereka menyiasat lokasi pendaratan UFO bersama seorang pakar elektrik yang datang bersamanya, mereka mendapati tiada kesan radiasi ditemui ditempat kejadian.

Cynthia mula tertanya-tanya, adakah kanak-kanak ini sepakat untuk berbohong?

Salah seorang pelajar yang menjadi saksi menolak andaian itu dan sanggup bersumpah atas kejadian tersebut. Guru besar sekolah pula menegaskan yang dia percaya murid-muridnya tidak bercakap bohong.

Pelajar luar bandar pada masa itu kurang pendedahan kepada televisyen mahupun surat khabar, jadi tidak mungkin mereka sekadar mereka-reka cerita.

Seorang penyelidik dari Harvard Medical School, Dr. John Mack bersama rakannya, Dominique Callimanopulos kemudian dipanggil untuk turun ke lokasi menemui pelajar-pelajar berkenaan.

Dan sepanjang dua hari menyiasat, mereka telah menemubual dan memberikan kaunseling kepada seramai 12 orang saksi, termasuk ibu bapa mereka.

Daripada temubual yang dijalankan, didapati semua keterangan memberikan cerita yang konsisten.

Dr. Mack percaya kes itu bukanlah kejadian histeria beramai-ramai dan yakin ia merupakan pertemuan dengan makhluk asing yang benar-benar telah berlaku.

Walau bagaimanapun, keterangan kanak-kank ini masih diragui kerana tiada saksi daripada orang dewasa.

Umum hanya mengklasifikasikan kejadian ini sebagai satu gurauan yang dihasilkan oleh minda dan imaginasi seorang kanak-kanak.

Anda percaya?

BACA INI JUGA: Blue Beam, Projek Rahsia NASA, Freemason Dan Illuminiti Terbongkar!

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon