Monday, June 08, 2015

6 Putera Raja Paling Kacak Di Dunia!


Siapa kata Putera Raja hanya boleh dilihat menerusi filem-filem Disney sahaja. Ini kerana putera yang berasal dari kerabat diraja dalam kehidupan sebenar juga kacak-kacak belaka.

Oleh itu, kali ini kami akan menyenaraikan putera-putera raja yang kacak dari seluruh dunia.

Putera Andrea Casiraghi
Putera Monaco

Putera Andrea Casiraghi

Putera Andrea adalah anak sulung kepada Puteri dari Hanover, Caroline. Beliau juga merupakan cucu sulung daripada kerabat Rainier III.

Putera Andrea bukan sahaja kacak, malah juga merupakan seorang yang bijaksana apabila beliau boleh bertutur dalam banyak bahasa antaranya Inggeris, Itali, Jerman dan Perancis.

Putera Andrea juga sudah berkahwin dengan sosialit popular Tatiana Santo Domingo dan mempunyai anak lelaki bernama Alexandre Andrea Stefano.

Putera Carl Philip
Putera Duke of Varmland, Sweden

Putera Carl Philip

Puter Carl Philip, 36, ini adalah anak kepada Raja Carl XVI Gustaf dan Permaisuri Silvia. Putera Carl bukan sahaja kacak, malah beliau juga seorang yang aktif dengan aktiviti sukan terutamanya bola sepak, berenang, berlayar dan bermain ski.

Bagaimanapun, Putera Carl bakal menamatkan zaman bujangnya tidak lama lagi dengan seorang model jelita Sofia Hellqvist.

Putera Hamdan bin Mohammed Al Maktoum
Putera Mahkota Dubai

Putera Hamdan bin Mohammed Al Maktoum

Ketampanan Putera Hamdan ini tidak dapat dinafikan, dan pastinya akan membuatkan ramai gadis-gadis di luar sana jatuh cinta padanya. Dan menurut beberapa sumber putera ini masih lagi solo.

Putera Felix
Putera Luxembourg

Putera Felix

Seorang lagi putera yang termasuk dalam kategori terkacak adalah Putera Felix yang merupakan anak kepada Grand Duke Henri dan Grand Duschess Maria Teresa.

Putera berusia 30 tahun ini juga seorang yang aktif dalam aktiviti sukan seperti bola keranjang, tenis, bola sepak dan bola tampar.

Putera Felix sudah pun memiliki seorang anak perempuan yang berusia 11 bulan yang diberi nama Puteri Amalia Gabriela Maria Teresa hasil perkahwinannya dengan Claire Lademacher.

Putera Guillaume
Hereditary Grand Duke Luxembourg

Putera Guillaume

Ini seorang lagi Putera Raja daripada negera Luxembourg dan merupakan abang kepada Putera Felix. Seperti adiknya Putera Felix, putera berusia 33 tahun ini juga sukakan aktiviti sukan, dan juga muzik kerana beliau seorang pemain piano. Seperti adiknya, Putera Guillaume juga sudah berkahwin kepada Stephanie de Lannoy.

Putera Amedeo
Putera Belgium, Archduke of Austria-Este

Putera Amedeo

Putera Amedeo adalah waris keenam untuk taktha negara Belgium. Beliau merupakan anak sulung kepada Putera Lorenz dan Puteri Astrid. Selain itu, beliau juga sudah berkahwin dengan Elisabetta Rosboch von Wolkenstein.

Menariknya, putera Amedeo ini mempunyai hubungan darah dengan keluarga diraja Austria, Belgium, Itali, Perancis, Swedish dan Spain.

Oleh itu, dia mempunyai nama penuh yang amat panjang iaitu Amedeo Marie Josep Carl Pierre Phillippe Paola Marcus d'Aviano.

BACA INI JUGA: 10 Individu Paling Kaya Di Dunia Tahun 2015

1 comment

  1. Assalammualaikum...SP,

    wahh... handsome dan bergaya sekali putera2 nie kan...

    mselim3

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon