Tuesday, April 14, 2015

5 Kucing Paling Popular Di Instagram


Baru-baru ini, seekor kucing yang diberi nama Albert mula mencuri perhatian di media sosial. Kucing dari baka Selkirk Rex ini menjadi tumpuan ekoran renungan tajamnya lagak seorang samseng.

Dalam tempoh empat bulan, akaun Instagram Albert berjaya mengumpul lebih 50,000 pengikut.

Namun, fenomena kucing berstatus 'selebriti' ini bukan sesuatu yang baharu. Malah terdapat puluhan, mungkin ratusan, kucing popular yang anda dapat lihat di internet, antaranya di laman sosial Instagram.

Berikut merupakan lima kucing paling popular di Instagram.

5. Sam
Instagram: samhaseyebrows

samhaseyebrows

Si comel yang diberi nama Sam ini dianggap unik kerana memiliki alis kening. Pelbagai ekspresi lucu Sam menjadi ikutan lebih 125 ribu pengikutnya di Instagram.

4. Snoopy
Instagram: snoopybabe

snoopybabe

Snoopy sememangnya lain dari yang lain. Kucing gebu ini mungkin dianggap pelik oleh sesetengah individu namun 271 ribu orang tidak jemu menatapnya.

3. Grumpy Cat
Instagram: realgrumpycat

realgrumpycat

Grumpy Cat amat popular di laman hiburan malah dijadikan pelbagai meme lucu. Menghampiri tiga tahun, kini perkembangan kucing perengus ini diikuti oleh 658 ribu pengikutnya.

2. Lil Bub
Instagram: iamlilbub

iamlilbub

Seramai 719 ribu pengguna laman sosial gemar mengikuti perkembangan Lil Bub. Ada yang berpendapat Miley Cyrus ‘mencuri’ teknik menjelir lidah daripada si comel ini.

1. Nala
Instagram: nala_cat

nala_cat

Berusia 4 tahun, si manja yang diberi nama Nala ini merupakan kacukan siam dan tabbymix. Siapa sangka kucing yang diambil dari pusat perlindungan ini menjadi kucing paling popular di Instagram dengan 1.8 juta pengikut!

Cuba bayangkan betapa sunyinya dunia serta laman sesawang jika tidak mempunyai haiwan felin ini sebagai halwa mata?

BACA INI JUGA: 68 Fakta Tentang Kucing Yang Anda Tidak Tahu

Sumber: Astroawani.com

5 comments

  1. saya suka kucing nombor 5 dan nombor 4 tu. comellll sangatttt. hehehehe

    ReplyDelete
  2. kok pas banget ya si kucing nama sam tuh di bagian atas matanya ada warna hitam 2. udah kayak alis aja. jadi keliatan lucu dan unik. :D
    Jadi pengen pelihara kucing yang warnanya aneh-aneh kayak gitu.

    ReplyDelete
  3. Itu si sam kok bisa ada alismata ya. kayaknya di warnain itu. agak beda keliatannya. Lucu banget dah kucing-kucingnya.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon