Saturday, April 18, 2015

10 Lelaki Kacak Yang Dilahirkan Sebagai Wanita


Mereka dilahirkan sebagai wanita, namun nekad berubah untuk menjadi seorang lelaki. Lihat sendiri 10 wanita yang telah menjalani pembedahan untuk mengubah diri bagai lelaki tulen.

Buck Angel

Buck Angel

Buck Angel, seorang pelakon dan penerbit filem porno terkenal di Amerika Syarikat merupakan seorang transgender.

Suatu ketika dahulu, dia pernah menjadi model wanita sebelum mengambil keputusan untuk melakukan pembedahan bagi menghilangkan payu daranya dan tampil lebih maskulin.

Balian Buschaum

Balian Buschaum

Balian Buschaum atau nama asalnya Yvonne Buschaum merupakan bekas atlet lompat tinggi German namun terpaksa melupakan impiannya dalam bidang sukan kerana mengalami kecederaan, juga kerana keinginannya menukar jantina.

Setelah selesai menjalani pembedahan, dia menukar namanya dan mahu dikenali sebagai Balian.

Loren Cameron

Loren Cameron

Bekerja sebagai seorang jurugambar, penulis dan aktivis transeksual, Cameron digambarkan bapanya sebagai seorang ‘tomboy’ kerana dibesarkan di sebuah ladang dan ditugaskan membuat kerja-kerja kasar.

Dia pernah menerbitkan buku (Body Alchemy and Man Tool – The Nuts and Bolts of Female-to-Male Surgery) yang menampilkan perubahan fizikal transeksual yang melakukan pembedahan menukar jantina.

Ian Harvie

Ian Harvie

Ian Harvie merupakan pelawak dan sering membuat komedi berdasarkan kisah hidupnya sebagai seorang transgender. Dia mengambil keputusan untuk melakukan pembedahan pada usia 32 tahun.

Lucas Silveira

Lucas Silveira

Silveira dilahirkan pada 1979 dan merupakan seorang figura yang tidak asing lagi dikalangan pemuzik. Dia turut memiliki vokal yang mantap persis lelaki tulen!

Rocco Kayiatos

Rocco Kayiatos

Kayiatos atau turut dikenali sebagai Katastrophe merupakan seorang rapper. Dia bangga dikenali sebagai seorang pemuzik yang telah menukar jantina dan seringkali mengaitkannya dengan muzik.

Thomas Beatie

Thomas Beatie

Thomas Beatie pernah mengejutkan seluruh dunia apabila dia menjadi lelaki pertama yang mengandung. Namun hakikatnya, Beatie merupakan seorang transgender dan mula mengambil pil hormon ketika berusia 20an.

Walaupun bagaimanapun, dia mengambil keputusan untuk mengekalkan alat sulitnya, dan kini memiliki tiga orang anak yang dikandungnya sendiri.

Ryan Sallans

Ryan Sallans

Ryan Sallans atau nama asalnya Kimberly Ann Sallans merupakan seorang transgender yang juga aktivis di Amerika Syarikat.

Dia kini menjelajah ke seluruh negara itu bagi mengubah persepsi masyarakat terhadap golongan sepertinya.

Dia menjalani beberapa siri pembedahan pada tahun 2005 dan berjaya tampil sebagai seorang lelaki yang kacak.

Andreas Krieger

Andreas Krieger

Krieger merupakan seorang ahli sukan bagi acara spot putter dan bertanding mewakili Jerman. Ketika remaja, dia diberikan anabolic steroid tanpa pengetahuannya sehingga menyebabkannya menjadi maskulin dari segi penampilan dan perwatakan.

Selepas bersara pada tahun 1991, dia menjalani pembedahan menukar jantina. Menurutnya, walaupun gembira dengan keadaannya kini, dia kecewa kerana diberikan hormon lelaki tanpa pengetahuannya.

Chaz Bono

Chaz Bono

Dilahirkan sebagai Chastity Bono, dia merupakan anak perempuan kepada penyanyi Sonny dan Cher. Dia menerima banyak kritikan selepas diketahui seorang lesbian. Dia kini gembira dengan kehidupannya sebagai seorang lelaki.

BACA INI JUGA: Selebriti Kacak Terkenal Yang Mengaku Gay

sumber: mynewshub

4 comments

  1. muka diaorang macam lelaki. tak nampak langsung macam perempuan.

    ReplyDelete
  2. wahh kacak habis semuanya... seperti asalnya begitu

    ReplyDelete
  3. Betul2 mcm lelaki.. lebih gagah dari lelaki sebenar.. sado...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon