Wednesday, March 18, 2015

4 Makanan Yang Membantu Tingkatkan Nafsu Seksual Wanita


Pasti yang ramai tertanya-tanya makanan apakah yang boleh meningkatkan nafsu seks wanita bukan? Terdapat banyak jenis makanan yang mampu meningkatkan nafsu seks seperti coklat, pisang dan banyak lagi.

Makanan Yang Membantu Tingkatkan Nafsu Seksual Wanita

Ia bukan sahaja mampu meningkatkan nafsu seks wanita sahaja, malah ia juga bagus untuk kesihatan tubuh badan. Jadi jika diamalkan pasti anda akan sentiasa sihat dan cergas.

Oleh itu, kali ini kami ingin berkongsi dengan anda beberapa jenis makanan yang mampu meningkatkan nafsu seks wanita dan juga menyihatkan tubuh badan.

1. Coklat

Percaya atau tidak coklat sebenarnya mampu meningkatkan nafsu seks dan memberi kesan sensual kepada wanita yang mengamalkannya.

Ini kerana coklat mengandungi ratusan zat yang memungkinkan terjadinya reaksi kimia pada bahagia otak yang membuatkan jiwa berasa tenang.

2. Pisang

Pisang embun adalah buah yang bukan sahaja sedap dimakan, tetapi menurut satu kajian menyatakan pisang embun mampu meningkatkan nafsu seks seorang wanita.

Ini kerana pisang embun mempunyai zat yang memberi tindak balas terhadap nafsu seks wanita.

3. Yogurt

Jangkitan yang berlaku pada kemaluan wanita adalah masalah yang sering dialami oleh wanita yang menghidap diabetes.

Menurut kajian, wanita diabetes yang mengambil yogurt dalam menu seharian mereka didapati mengalami penurunan pH serta pengurangan jangkitan ini.

Pengambilan yogurt juga dapat mencegah penyakit radang usus dan menguatkan sistem ketahanan tubuh dari sebarang penyakit.

4. Kopi

Tahukah anda bahawa dengan meminum kopi anda dapat melawan tekanan dan depresi. Ini kerana kopi dapat membantu menurunkan kesan depresi sebanyak 10 peratus berbanding mereka yang tidak minum kopi.

Lebih bagus jika anda minum kopi yang hangat pada waktu pagi kerana ia dapat memberikan ketenangan untuk memulakan hari anda.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

3 comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon