Mar 24, 2015

5 Lagu Dangdut Yang Diharamkan Kerana Tidak Bermoral

Umum sudah tahu penyanyi dangdut Indonesia sememangnya terkenal dengan penampilan seksi serta dengan tarian goyang gerudi mengghairahkan, namun itu sudah adalah perkara biasa dalam muzik dangdut.

Walaupun begitu, ada juga lagu-lagu dangdut yang diharamkan oleh Suruhanjaya Penyiaran Indonesia berikutan lirik-lirik lagu tersebut mempunyai unsur-unsur lucah dan seks.

Berikut merupakan lagu-lagu dangdut yang diharamkan di Indonesia berikutan liriknya yang dikatakan tidak bermoral.

Paling Suka 69, Julia Perez

Paling Suka 69, Julia Perez

Ratu kontroversi Indonesia, Julia Perez atau lebih mesra dengan panggilan Jupe ini sememangnya mempunyai penampilan yang seksi. Oleh itu, tidak hairanlah lagu-lagunya ada kalanya jika diamati betul-betul mempunyai bait-bait berunsur lucah. Lagu "Paling Suka 69" merupakan lagu yang diharamkan. Dengar sendiri lagu ini dan anda akan tahu mengapa lagu ini diharamkan.

Mobil Bergoyang, Lia MJ ft Asep Rumpi

Mobil Bergoyang, Lia MJ ft Asep Rumpi

Dari judul lagu ini sahaja anda pasti sudah dapat menjangka lagu ini mengenai kisah apa. Lagu ini diharamkan kerana mengandungi lirik mengenai seorang gadis liar yang tidak memerlukan bilik hotel mahal untuk melampiaskan nafsunya, tetapi cukup hanya di dalam kereta sahaja.

Hamil Duluan, Tuty Wibowo

Hamil Duluan, Tuty Wibowo

Judul lagi ini sendiri dengan terang lagi jelas mengisahkan tentang pasangan kekasih yang belum bernikah melakukan hubungan seks sehingga menyebabkan si gadis mengandung. Apa yang menjadi persoalan adalah apakah tujuan lagu ini dihasilkan? Hanya penulis lirik dan pencipta lagu ini sahaja yang tahu.

Cinta Satu Malam, Melinda

Cinta Satu Malam, Melinda

Lagu ini mengisahkan tentang si gadis yang terkenang dengan "Cinta Satu Malam" atau terkenang dengan hubungan seks yang dilakukannya bersama pasangannya.

Pengen Dibolongi, Aan Anisa

Pengen Dibolongi, Aan Anisa

Judul lagu ini sahaja sudah menggambarkan individu dalam lagu ini seperti kemaruk seks.

BACA INI JUGA: Tahukah Anda Asal-usul Kasnova, Gelaran Buat Lelaki Buaya Darat?

Sumber: Tupai.com.my

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon