Sep 15, 2014

Doa Penyeri Dan Pemanis Wajah Nabi Yusuf

Bagi sesiapa yang mengkehendaki supaya muka atau wajah nya berseri perlulah ia membaca surah Yusuf Ayat 4 (sebaik baiknya selepas solat).

Doa Penyeri wajah
Gambar hiasan.

Maksud Surah Yusuf Ayat 4; "(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: “Wahai ayahku! Sesungguhnya Aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; Aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku“.

Setelah membaca surah teruskan dengan membaca keratan ayat dalam surah Thaahaa ayat 39. Maksudnya: "Dan Aku telah tanamkan dari kemurahanKu perasaan kasih sayang orang terhadapmu; dan supaya Engkau dibela dan dipelihara Dengan pengawasanKu".

Caranya:
  • Dibaca 3 kali kemudian sapu ke muka wajah.
  • Amalan ini juga sesuai bagi mereka yang berat jodoh.
Peringatan! Jangan membaca tanpa memisahkan ayat tersebut. Surah Yusuf ayat 4 dibaca sehingga selesai, kemudian berhenti sebentar dan teruskan membaca keratan surah Thaahaa ayat 39.

Jangan disambungkan terus dengan bacaan surah Yusuf tadi.

Gunakan doa penyeri pemanis dan pengasih wajah surah Nabi Yusuf ini dengan niat yang baik terutama untuk isteri yang ingin suaminya menyayanginya lebih lagi.

BACA INI JUGA: Misteri Kewujudan Manusia Sebelum Adam

Sumber: Blogammar

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

7 comments

Huhuhu... tuan punya belog mesti berseri2 orangnya nie... :)
Thanks 4 sharing...

Berseri semulajadi dah, untuk yang nak menyerikan wajah je ni..hehe

Subhanallah... amalan yg tak merugikan...

Assalammualaikum... sentiasa panas,

penyeri wajah.. penyejuk mata... bagus mencuba amalan doa2 yang diusulkan nie.. tak salah mencuba...

mselim3

Saya pulangkan apa sahaja yang saya ambil daripada tuan/puan dan kepunyaan tuan/puan yang ada pada diri saya, isteri/ suami saya dan anak anak saya. Saya ambil yg haq semata mata dari tuan/puan dulu kini dan akan datang.

Saya pulangkan apa sahaja yang saya ambil daripada tuan/puan dan kepunyaan tuan/puan yang ada pada diri saya dan keluarga saya. Saya ambil yang haq sahaja dari tuan dulu kini dan akan datang.

Saya pulangkan apa sahaja yang saya ambil daripada tuan/puan dan kepunyaan tuan/puan yang ada pada diri saya dan keluarga saya. Saya ambil yang haq sahaja dari tuan dulu kini dan akan datang.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon