Jul 6, 2014

PANAS! David Orok, Calon Parti STAR Hina Islam!

Calon parti STAR yang semalam telah dibuat laporan polis kerana menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW, tiba-tiba sahaja menyerang UMNO dan mendakwa UMNO telah memanjangkan perkara yang tidak sepatutnya dipanjang-panjangkan.

DAVID OROK HINA ISLAM [3]

Kononnya tindakan membuat laporan polis, telah mendedahkan keburukan tentang agama Islam dan amalan dalam Islam mengikut rekaan dan kefahaman karutnya.

David Orok cuba menghalalkan perbuatannya menghina Islam dan membuat fitnah dengan menyatakan semua hujahnya itu berlandaskan kepada ayat-ayat al Quran dan hadis-hadis sohih.

Bagaimanapun, sepanjang siasatan yang dibuat di dalam Facebooknya, dia langsung tidak menyebut ayat-ayat Al-Quran mana atau hadis-hadis sahih mana yang menjadi rujukannya.

Al-Baqarah 120: "Sesungguhnya Yahudi dan Kristian tidak akan redho dengan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menurut cara hidup mereka. Katakanlah 'sesungguhnya petunjuk ALLAH itulah petunjuk yang benar'. Dan sesungguhnya jika kamu memilih untuk mengikuti kemahuan Yahudi dan Kristian ini setelah datang kepada kamu 'ilmu (Al Quran), maka ALLAH tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu".

Sebaliknya, dia telah menggunakan hadis-hadis dan tafsiran-tafsiran Al-Quran yang dilakukan oleh pendakyah-pendakyah yang cuba menghina Islam sepertinya yang kemudian disandarkan sebagai tafsiran-tafsiran sahih.

Barangkali DAVID OROK tidak tahu apa-apa tentang pemalsuan riwayat perkahwinan antara Syaidatina Aisyah r.a dengan Nabi Muhammad SAW apabila usia Syaidatina Aisyah r.a didakwa hanya 6 tahun ketika dikahwinkan dengan Nabi Muhammad SAW.

DAVID OROK HINA ISLAM [2]

Riwayat-riwayat palsu yang dicipta oleh musuh-musuh Islam sememangnya banyak. Riwayat-riwayat palsu tersebut selain tafsiran-tafsiran ayat Al-Quran yang sengaja dibuat untuk merendah-rendahkan agama Islam juga banyak diperolehi.

Itulah sebenarnya yang digunakan oleh DAVID OROK!!!

Sekarang, laporan polis telah dibuat terhadapnya. Dan dia cuba pula memindahkan kesalahannya menghina agama Islam kepada UMNO, kononnya kalau UMNO diamkan sahaja, maka cerita dia menghina Islam tidak akan diperbesar-besarkan, sekaligus tidak akan membuka ruang 'kelemahan' pada Islam untuk ditatap.

DAVID OROK HINA ISLAM

Anehnya, pada ketika tiada sesiapa pun yang mempersoalkan kesahihan agama Kristian, atau mazhab-mazhab di dalam Kristian yang sangat pelbagai itu, termasuklah di Sabah dan Sarawak sendiri, golongan seperti DAVID OROK pula berhempas pulas untuk melakukan provokasi agar apabila ada umat Islam yang membalas provokasi tersebut, maka ia merupakan kejahatan Islam.

Ini isu yang sama membabitkan KALIMAH ALLAH!

"Mereka (Yahudi dan Kristian) menjadikan orang 'alimnya, dan rahib-rahib mereka sebagai Tuhan selain ALLAH, dan (juga mereka mempertuhankan) Al Masih Putera Maryam (Jesus); padahal mereka hanya disuruh menyembah ALLAH Tuhan Yang Satu, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) selain Dia (ALLAH). Maha suci ALLAH dari apa yang persekutukan".

Menariknya si DAVID OROK ini, dia buat membuat provokasi, memperleceh dan menghina agama orang lain, laporan polis dibuat ke atasnya, kemudian menyalahkan pihak yang membuat laporan polis!

Kristian jenis apakah dia ini kerana dalam ajaran Kristian tidak ada perangai sebegini!

Atau, inilah ajaran agama Kristian yang sebenarnya?

[Sumber]

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon