Wednesday, December 04, 2013

Mayat Pejuang Syria Yang Masih Segar!


“Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Ugama Allah itu: orang-orang mati; bahkan mereka itu orang-orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.” [Surah Al-Baqarah, 2:154]


Ayat suci Al-Quran dari Surah Al-Baqarah di atas dapat menjelaskan apa yang bakal anda lihat di dalam video yang kami kongsikan.

Dua jenazah ini ialah jenazah Syahid yang terbunuh ketika peperangan dengan askar rejim Presiden Syria Bashar Al-Assad.

Kisahnya, dua lelaki ini meninggal dunia ketika peperangan dengan aksar Bashar apabila tempat kediaman mereka Kampung Tariq Sad, Balad di wilayah Dara’a di Syria dibom.

Para penduduk kampung telah menanam buat sementara kedua-dua jenazah di sebuah liang lahad sementara berhampiran kawasan rumah kerana peperangan masih berlaku.

Penduduk bimbang jika jenazah itu dibiarkan, askar rejim Bashar akan merampas jenazah itu dan akan dirosakkan dengan kejam.

Selepas pengeboman reda beberapa hari kemudian, penduduk kampung menggali semula kubur sementara itu untuk memindahkan kedua-dua syahid ke tanah perkuburan awam. Orang kampung menggali kubur mereka dengan cangkul dan penyodok.

Semasa dua mayat ditarik naik, bau minyak wangi kasturi yang kuat telah dihidu oleh semua penduduk kampung dan wartawan yang mengikuti proses penggalian kubur.

“Mayat-mayat para Syuhada ini masih kelihatan hidup dan segar dalam kubur mereka. Wangian Kuat minyak kasturi telah dihidu daripada badan-badan mereka,” kata wartawan yang mengulas kejadian itu.

Ia telah dilaporkan oleh wartawan laman web Ash-Sham yang membuat liputan secara langsung proses penggalian semula kubur syuhada ini.

“Kubur mengeluarkan bau minyak wangi yang sangat harum. Seolah-olah kedua-duanya hanya mati beberapa minit yang lalu,” katanya. Sumber: Mynewshub

BACA INI JUGA: Dracula, Kisah Benar Yang Cuba Disembunyikan



Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon