Thursday, November 07, 2013

5 Hacker Wanita Paling Cantik


Biasanya dunia hackers didominasi oleh golongan lelaki. Tapi, siapa sangka wanita pun rupa-rupanya terlibat dalam dunia bawah tanah ini juga.

Kemampuan mereka juga tidak kalah dengan kehebatan hacker lelaki. Berikut adalah senarai Top 5 Hacker Wanita Paling Cantik di dunia.

Xiao Tian

Xiao Tian

Xiao Tian adalah seorang hacker yang sangat bergaya dan moden. Penampilan dan gaya hidupnya begitu rapi, dinamis malah feminin.

Dia juga tertarik dengan dunia fesyen, khususnya kasut tumit tinggi wanita. Dalam blognya dia sering berkongsi cerita tentang lokasi-lokasi yang dia pernah kunjungi.

Itulah sebabnya Xiao mempunyai ramai peminat dan pengikut di seluruh dunia, khususnya lelaki. Xiao Tian, mula dikenali sejak berumur 19 tahun.

Setelah membentuk China Girl Security Team, salah satu kumpulan hacker wanita terbesar di China. Penangannya dalam dunia hacking memang tidak diragui lagi.

Syarikat engine carian nombor satu dunia, Google pun pernah merasakan serangan hebat Xiao Tian dan kumpulannya. Xiao Tian melakukan serangan canggih terhadap sistem infrastruktur google di China.

Malah, google akhirnya tidak lagi mampu bertahan dan memilih untuk menarik semua operasinya di China akibat serangan hacker yang bertubi-tubi.

Joanna Rutkowska

Joanna Rutkowska

Joanna Rutkowska adalah seorang gadis Poland yang tertarik dengan dunia hacking. Namanya pertama kali dikenali setelah konferens Black Hat Briefings di Las Vegas, Ogos 2006.

Ketika itu, Rutkowska mempersembahkan bagaimana proses serangan yang telah dia lakukan terhadap sistem windows vista.

Bukan setakat itu, Rutkowska juga pernah menyerang Trusted Execution Technology dan System Management Mode milik Intel.

Pada awal tahun 2007, dia membentuk Invisible Things Lab di Warsaw, Poland. Sebuah syarikat yang memberi fokus terhadap sistem keselamatan OS juga VMM serta khidmat perunding keselamatan internet.

Pada tahun 2010, Rutkowska bersama Rafal Wojtczuk membentuk Qubes, sebuah Operating System yang sangat kukuh sistem keselamatannya.

Rutkowska juga pernah memberikan saranan terbuka terhadap Presiden Microsoft Security Technology Unit untuk memperketatkan lagi sistem keselamatan dalam windows vista.

Ying Cracker

Ying Cracker

Ying Cracker, adalah seorang guru yang berasal dari Shanghai, China. Dia mengajar tentang panduan asas proses hacking, cara mengubah IP address atau memanipulasi password pejabat!

Dia juga pakar di dalam bidang membuat software khusus untuk hacker. Dalam sebuah forum yang berjudul Chinese Hottie Hackers, namanya banyak disebut dan itu membuatkan popularitinya semakin melonjak.

Dalam forum tersebut juga dia mempunyai ramai peminat yang membuatkan popularitinya semakin terkenal.

Raven Adler

Raven Adler

Seorang wanita berpenampilan gothic yang tertarik dengan dunia internet, khususnya dunia hacking. Raven adalah wanita pertama yang pernah hadir di dalam perhimpunan hacker DefCon. Perhatian sudah tentu tertuju kepadanya.

Namun begitu, dia mengaku tidak ingin memanfaatkan gendernya sebagai wanita untuk membina reputasi sebagai hacker.

Malah, dia tidak mahu dipanggil dengan sebutan 'Hacker Wanita'. Dia lebih suka dipandang kerana kemahirannya, bukan kerana statusnya sebagai seorang hacker wanita.

Ketika ini, dia aktif mereka-bentuk, menguji dan mengaudit sistem keselamatan syarikat besar. Selain itu, dia juga aktif mendalami ilmu beladiri Ryu Shorin Matsumura.

Kristina Svechinskaya

Kristina Svechinskaya

Kristina Svechinskaya adalah seorang mahasiswi Universiti New York yang ditangkap pada 2 November 2010 yang lalu kerana telah mencuri jutaan dollar dari beberapa bank di England dan Amerika Syarikat.

Bersama 9 orang yang lain, Svechinskaya menghack ribuan akaun pelanggan bank dan jumlah wang yang telah dicurinya ialah sekitar 3 juta dollar.

Pada mulanya, Svechinskaya bersama sekumpulan hackers mensasarkan 220 juta dollar. Svechinskaya menggunakan Zeus Trojan Horse untuk menyerang ribuan akaun bank.

Dia memiliki sekurang-kurangnya 5 akaun bank di seluruh dunia untuk mencairkan dananya. Dalam tindakannya itu, Svechinskaya juga melakukan pemalsuan pasport dan untuk kesalahan itu, dia telah dihukum penjara selama 40 tahun setelah dibuktikan bersalah.

Seperti yang boleh dilihat di dalam gambar, baju dalamyang digunakan gadis cantik ini dibuat daripada berlian.

Svechinskaya juga mendapat julukan sebagai hacker terseksi di dunia. Kerana penampilan wajah, tatapan mata dan gaya berpakaian Svechinskaya mampu membuatkan  mata memandang tidak mampu berkelip.

BACA INI JUGA: 7 Penggodam Paling 'Hebat' Di Dunia!

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon