Sunday, May 26, 2013

Giler! Cincin Emas Bersalut Kulit Manusia


Cincin emas yang diberi nama sebagai Forget Me Knot ini dicipta oleh seorang pereka fesyen dari Iceland yang bernama Sruli Recht. Beliau merupakan seorang warganegara Australia dan kini tinggal di Reykjavík Iceland.

Forget Me Knot

Recht adalah seorang pelajar dalam rekabentuk fesyen di RMIT University yang terletak di Melbourne. Apa yang unik, menarik dan pelik tentang cincin yang dihasilkannya ini adalah cincin ini menggunakan emas tulen serta menggunakan jalur kulit dirinya sendiri yang dibuang melalui pembedahan dan dipasang terus pada cincin emas tersebut.

Ramai pereka lain terkejut dengan idea Recht apabila beliau membuat keputusan untuk menjalani pembedahan dengan mengeluarkan jalur kulit dari perutnya sendiri.

Selepas pembedahan, sepanjang 10 milimeter kulit dengan bulu yang masih melekat diawet dan terus dipasang pada cincin emas sebagai perhiasan

Sruli Recht

Bersama-sama dengan cincin emas yang deselaputi kulit serta daging ini, pembeli juga akan menerima sijil DNA sebagai bukti bahawa cincin tersebut menggunakan kulit sebenar kepunyaan Sruli Recht serta DVD dokumentari yang mana menunjukkan proses pembedahan dan temu bual dengan pasukan yang terlibat untuk mencipta cincin ini.

Beliau menjadi terkenal kerana telah mencipta pelbagai koleksi perhiasan yang pelik. Beberapa karya awal beliau adalah termasuk barang yang dihias dengan luar biasa seperti kulit kambing yang dilahirkan mati, sutera yang diekstrak daripada kelenjar labah-labah, dan macam-macam lagi.

BACA INI JUGA: Insan Mulia Dan Sebentuk Cincin

Sumber: dairishare

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon