Saturday, December 29, 2012

Top 5 Ultrabook Terbaik 2012


Sebenarnya agak sukar untuk menentukan ultrabook mana satukah yang terbaik kerana masing-masing memiliki kelebihan dan kekurangan. Kita juga telah sedia maklum bahawa ultrabook yang ada dipasaran menggunakan prosesor laju seperti Intel Core i3, Core i5 dan Core i7.

Namun, mungkin senarai dibawah ini adalah ultrabook yang terbaik sekali dan tidak rugi jika sekiranya anda menjadikannya sebagai pilihan.

Acer Aspire S7


Datang dengan dua versi 11.6 inci dan 13.3 inci, ia direka untuk Windows 8 dan menawarkan operasi selaras keyboard dengan penggunaan 10-titik sentuhan hasil kombinasi paparan sentuh Corning Gorilla Kaca 2 untuk perlindungan.

Toshiba Portege Z930


Paparan 13.3 inci, Portege Z930 adalah kecil, kemas dan ringan. Ultrabook bergred untuk perniagaan ini memiliki sokongan jalur lebar mudah alih meletakkan Z930 dalam kelas yang tersendiri. Selain itu ia turut memiliki storan asas 128GB dan bateri 8.5 jam kegunaan berterusan.

Samsung Series 9


Bersaiz nipis 0.58 inci dan berat 1.7 kg, ia adalah salah satu ultrabook paling mudah alih dengan skrin 15 inci berevolusi 1600 x 900 piksel. Audio yang berkualiti, masa boot cepat dan hayat bateri yang panjang juga menarik perhatian.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon


Dengan berat sekitar 1.8 kg, ia turut memiliki keyboard backlit gaya chiclet dengan pengimbas cap jari untuk log masuk ke Windows. Pemprosesan Sandy Bridge pula memastikannya sepadan dengan prestasi dan sesuai untuk perniagaan super-nipis.

Asus Zenbook Prime UX32VD


Memiliki sistem multimedia yang stabil hasil grafik Nvidia dengan Optimus, UX32VD tepat di standard ultrabook sebenar dengan bersepadu yang menjadikan permainan dan tontonan video kegemaran anda sanga menakjubkan. Kapasiti simpanannya turut memenuhi selera dalam kelas ini.

-SP

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon