Friday, January 27, 2023

Bahaya Disney Promosi LGBT Melalui Kartun Animasi!


Beberapa tahun yang lalu, dalam interview dengan Telegraph.co.uk dan majalah Attitude, Bill Condon, pengarah filem Beauty and The Beast, filem keluaran Disney, menceritakan tentang karakter lelaki Gay bernama Le Fou, yang dilakonkan oleh Josh Gad adalah sidekick kepada watak Gaston, satu watak utama dalam filem tersebut.

Stop LGBT Banned DISNEY

Bill Condon menyatakan bahawa "Le Fou adalah seorang yang pada satu hari dia merasakan hendak menjadi macam Gaston dan pada hari yang lain dia hendak mencium Gaston."

"Dia keliru dengan apa yang dia mahukan. Dia adalah seseorang yang mempunyai perasaan seperti ini."

"Dan Josh berjaya (melakonkannya) dengan cara yang halus serta menunjukkannya tarikan kelazatannya."

Majalah Attitude memuji filem Beauty and The Beast sebagai filem paling Gay yang pernah dihasilkan oleh Disney.

Ini dinyatakan sendiri oleh Ketua Editor majalah itu, Matt Cain, yang menyatakan: "Dengan mengadakan adegan jantina yang sama di dalam filem ini, walaupun ia pendek tetapi adegan yang jelas menunjukkan ia adalah gay, studio (Disney) menyampaikan mesej kepada masyarakat gay adalah normal dan natural."

"Dan mesej ini akan didengar oleh setiap negara di dalam dunia, tidak kira samada negara itu menerima amalan gay atau tidak."

Melihat sejarah Disney, studio terkenal dunia itu tidak pernah lari dari kontroversi dalam pembuatan filem atau animasinya.

Kekecohan mula berlaku ketika penyelidik dari komuniti Kristian dari Amerika Syarikat dan lain-lain negara berhampiran menemui beberapa adegan dan lakaran dari filem Disney yang menunjukkan kepada menggalakkan perlakuan seksual.

Dilihat ia adalah mesej untuk merangsang keinginan kanak-kanak sejak di usia muda dan apabila mereka membesar ia mudah diterima dan menganggap perkara itu sebagai kebiasaan.

Sehingga tahun 2022 pun, beberapa filem dan animasi dilihat cuba berusaha keras untuk mempromosikan amalan jijik lgbt seperti Star vs. The Forces of Evil, Frozen, Zootopia, Cruella, Toy Story 4, Onward, Turning Red, Lightyear.

Terdapat juga pengkaji-pengkaji konspirasi mengaitkan Disney dengan pertubuhan seperti illuminati dan Freemason yang membawa kempen New World Order.

Pertubuhan-pertubuhan seperti ini didakwa mengamalkan ritual tertentu seperti korban, ritual seks, pembunuhan dan lain-lain upacara yang melambangkan kultus.

Mereka juga didakwa mempromosikan sembahan-sembahan tertentu.

Perkataan "beast" didakwa melambangkan sesuatu kerana di dalam filem beauty and the beast, sudah tentu di akhir filem kanak-kanak akan menyanjung watak "the beast" tersebut kerana dianggap sebagai watak yang baik.

Kerosakan Moral Masyarakat Barat

Perkembangan ini adalah nyata satu usaha besar-besaran pendokong LGBT memaksakan agenda normalisasi gaya hidup ini kepada anak-anak yang masih muda dan mentah dengan satu gaya hidup yang jauh dari nilai agama Islam.

Kita harus sedar bahawa agenda besar-besaran membawa gaya hidup LGBT ini telah mula dibawa ke arus perdana apabila majalah National Geographic edisi 2017 mempromosikan gaya hidup ini sebagai trend terkini.

Ia dengan menyatakan lebih 70 pilihan gender kini boleh “dipilih” oleh masyarakat sedunia. Pengguna Facebook mempunyai 58 pilihan “gender” sejak tahun 2014.

Pantauan harus dilakukan ke atas sesetengah media-media berbahasa Inggeris juga jurnalis mereka, yang secara terang-terangan mempromosi gaya hidup songsang ini yang bertentangan dengan Islam.

Sebagai contoh, Yasmin Disney didalam ruangan pendapatnya di Malay Mail Online pada 17 Julai 2014, secara terang-terangann mengatakan "Yes, I do have a homosexual agenda."

Perancangan Iblis

Isu LGBT sering dilihat dari sudut hak asasi manusia. Tanpa satu dasar yang kukuh seperti pegangan agama, dasar pejuang hak asasi manusia berubah-ubah mengikut kecenderungan nafsu manusia, sehingga kita sampai ke satu peringkat di mana hak asasi minoriti telah menyakitkan hak majoriti.

Kita sudah tiba ke satu peringkat dimana rancangan kegemaran anak-anak kita, dirampas demi untuk membawa agenda LGBT ini jauh ke dalam hati nurani mereka.

Mematuhi agama, juga telah dianggap mendiskriminasi, sedangkan ia adalah hak asasi bagi seseorang manusia.

Ini telah dibuktikan dalam kes dimana seorang pengusaha kedai kek Kristian yang mematuhi perintah agamanya dengan menolak mengambil tempahan kek untuk perkahwinan sejenis di Colorado, Amerika Syarikat berhadapan dengan hukuman penjara.

Di Belfast, sepasang suami isteri yang enggan menyediakan kek perkahwinan bagi pasangan sejenis atas alasan pegangan agama mereka, didenda 500 pound.

Mereka terpaksa mengubah konsep kedai kek mereka kepada hanya menyediakan kek harijadi sahaja dan bukannya kek perkahwinan, demi untuk tidak berhadapan dengan permintaan-permintaan pasangan-pasangan songsang yang tidak menghormati hak asasi manusia normal.

Bagi masyarakat sama ada umat Islam atau bukan, kita mempercayai bahawa setiap larangan Allah SWT mempunyai tujuan dan maksud kesejahteraan hamba-hambaNya.

Cubaan untuk melawan fitrah kejadian hanya akan mendatangkan natijah buruk kepada pelaku bahkan kepada masyarakat, walaupun seluruh dunia seakan memberi sokongan.

Persoalannya, adakah kita akhirnya akan berkompromi dan menjadikan anak-anak sebagai individu yang berpotensi menjadi ahli kepada LGBT?

Bagi ibubapa, kita sewajarnya tegas dalam menapis filem atau kartun yang menjadi tontonan anak-anak, dengan menolak segala hiburan yang berunsurkan budaya tidak selari dengan ajaran agama dan adat istiadat masyarakat.

Kita menyeru agar saluran Disney dan filem keluaran mereka ditolak, sehingga mereka mendapat mesej tegas dari ibubapa bahawa kita menolak ideologi ini dpaksakan kepada anak-anak kita melalui watak-watak popular kartun.

Beralihlah kepada kartun atau hiburan yang sarat dengan mesej kehidupan yang tidak melanggar syariat agama.

Semoga memberi manfaat.

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon