Monday, August 03, 2020

Kalimah Allah Pada Telinga Bayi Baru Lahir


Sepasang suami isteri bukan sahaja teruja menyambut kelahiran anak kelima mereka, malah lebih istimewa, kedua-dua telinga bayi yang baru dilahirkan itu juga mempunyai tulisan menyerupai kalimah Allah SWT.

Kalimah Allah Telinga Bayi

Mohd Zamri Ibrahim, 45, atau lebih sebagai Z Zamri berkata, keistimewaan yang dimiliki oleh anak bongsu daripada lima beradik itu disedari oleh isterinya, Fazilawati Ismail, 41, sehari selepas anak mereka dilahirkan.

Katanya, bayi perempuan seberat 2.8 kilogram (kg) dilahirkan di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII) pada 21 Julai 2020 lalu dan diberikan nama Faizatul Azwin Mohd Zamri.

Katanya, pada awalnya dia mahupun isteri tidak menyedari tanda istimewa yang ada ada Faizatul Azwin sehinggalah pada keesokan harinya ketika isteri hendak menyusukannya, dia ternampak bentuk menyerupai kalimah Allah SWT di kedua-dua telinga anak mereka.

"Selepas melihat keistimewaan yang dimiliki anak kami, isteri saya kemudian menghantar gambar melalui WhatsApp untuk saya melihatnya sendiri.

"Saya terkejut, namun bersyukur kerana ia adalah kurniaan Allah SWT buat kami kerana memiliki cahaya mata yang kedua-dua telinganya bertanda kalimah Allah SWT.

"Ini adalah kebesaran-Nya dan saya mahu Faizatul Azwin menerima didikan Islam yang sempurna," katanya.

Z Zamri yang juga pelakon drama bersiri Gerak Khas, berkata, sepanjang tempoh kelahiran, isterinya sentiasa mengamalkan membaca ayat suci al-Quran bagi memudahkan proses bersalin.

"Setiap kali selepas solat, isteri membaca surah Yusuf dan Maryam, malah sebelum tidur dia juga tidak ketinggalan mengaamalkan surah al-Fatihah dan ayat Kursi.

"Bukan itu saja, sebagai suami saya juga selalu memperdengarkan selawat," katanya yang berasal dari Pulau Seratus, Tumpat, Kelantan.

Wallahu A'lam.

BACA INI JUGA:

sumber: hmetro

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon