Friday, July 10, 2020

Proton Saga Anniversary Limited Edition Harga RM39,300!


Mula dilancarkan pada tahun 1985 sebagai model sulung daripada jenama Proton, siapa sangka Proton Saga kini sudah berjaya berada di pasaran Malaysia selama 35 tahun berturut-turut dan pada tahun 2020 bersempena ulang tahun yang ke-35 model ini, Proton telah melancarkan model edisi terhad buat Saga yang dinamakan sebagai Proton Saga Anniversary Edition.

Proton Saga Anniversary Limited Edition Depan

Menerusi model ini, proton telah menggunakan model Saga Premium AT dan menawarkan penambahan ciri-ciri yang tidak tersedia pada model-model lain.

Bermula dengan warnanya, Proton telah memilih warna Quartz Black serta dipadankan bersama warna kuning pada bahagian gril, lip hadapan, skirt, cermin sisi serta diffuser, manakala saiz rim 15-inci masih lagi dikekalkan dan ditambah dengan warna matte grey.

Proton Saga Anniversary Limited Edition Back

Tidak hanya menawarkan kemasan warna kuning pada bahagian luar, bahagian dalam Proton Saga edisi terhad ini turut ditawarkan dengan kemasan warna yang sama pada bahagian corong penghawa dingin dan kluster meter, sekali gus menaikkan seri model ini.

Saga-interior-Full-Dashboard

Proton Saga Anniversary Edition sedia ditawarkan sebanyak 1,100 unit sahaja dengan harga bermula daripada RM39,300.

Proton Saga Anniversary Limited Edition

Difahamkan, tiada sebarang perubahan telah dibuat pada bahagian enjin dimana model ini menawarkan transmisi automatik dengan empat kelajuan.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon