Sunday, June 07, 2020

Gara-gara Lathi Challenge, Benar-benar Di Ganggu Jam 4 Pagi!?


Video Lathi Challenge yang dihasilkan seorang pelajar Akademi Seni Budaya Dan Warisan Kebangsaan (Aswara) berjaya mencuri perhatian ramai sehingga menerima ratusan ribu tontonan dalam masa yang singkat.

Aiman Lathi Challenge

Menurut Aiman Shahiran Ahmad Fadzil, 22, dia bersengkang mata selama 48 jam demi menyempurnakan video itu yang berdurasi kurang satu minit.

Dalam video itu, dia memaparkan transformasi wajah biasa kepada karakter seorang puteri sebelum berubah menjadi karakter hantu dengan wajah yang cukup menyeramkan.

Mesra disapa Aiman, dia sempat berkongsi kejadian aneh yang menimpa sewaktu penggambaran video tersebut.

"Saya tak tidur, shoot dan edit selama 48 jam. Part hantu tu saya shoot sekitar pukul 4 pagi.

"Tiba-tiba sahaja black out, lampu terpadam tapi lagu masih bermain. Lagu itu pun macam ada aura tersendiri, saya baca orang kata ada ritual dan sebagainya. Saya pun tak tahu.

"Memang rasa seram sekejap, kenapa part hantu je lampu nak terpadam? Sebelum tu OK je. Sebelum tu juga saya dah check semua tiada masalah, tapi tiba-tiba black out," ujarnya.

Menurut penuntut bidang Filem dan Televisyen itu, dia sanggup menyewa kostum tradisional untuk menyempurnakan rakaman tersebut.

Malah, dia juga dibantu ibunya dalam mengenakan kostum tersebut sebelum membuat tiga bahagian rakaman bersendirian.

"Saya dengan mak yang terlibat, mak bantu untuk pakai kostum termasuklah perhiasan di kepala. Selebihnya saya buat sendiri."

Hantu Lathi Challenge

Menurut Aiman, ada kisah seram yang berlaku sewaktu penggambaran video itu.

"Sebenarnya saya dapat banyak mesej, ramai minta buat Lathi Challenge tu sebab mereka tahu saya sentiasa buat video mekap, sebab tu saya hasilkan.

"Hasilnya memuaskan, saya puas hati walaupun tak tidur 48 jam," ujarnya.

Bercakap mengenai respon orang ramai, Aiman mengakui bersyukur apabila menerima sokongan yang tidak putus-putus sejak video itu dikongsi.

Namun katanya, sudah menjadi ragam media sosial, pasti ada sahaja segelintir individu yang akan bercakap perihal negatif mengenai dirinya.

"Saya kan lelaki, orang pertikai tapi saya tak kisah sebab saya buat video itu sekadar satu karakter.

"Saya tak kisah, biasanya saya tak baca pun. Jika tidak saya padam dan sekat akaun mereka.

Aiman Lathi Challenge kena ganggu hantu

Penuntut Aswara ini enggan mengendahkan segelintir komen negatif yang mempertikaikan dirinya di laman sosial.

"Bukannya saya pakai macam tu kat luar. Saya sebenarnya terharu ramai orang hargai seni saya buat. Terkejut dengan sambutan orang ramai," ujarnya yang mula belajar teknik solekan secara serius sejak berusia 14 tahun.

Malah, Aiman sewaktu berusia 18 tahun juga pernah mewakili Malaysia ke Los Angeles dan menyertai pertandingan mekap kesan khas Nyx Face Awards di sana.

Lebih membanggakan, dia berjaya menempatkan dirinya dalam kedudukan tiga teratas dengan sentuhan magis yang dihasilkan di wajah sendiri.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon