Sunday, May 24, 2020

Bayi 'Ajaib' Terselamat Dalam Nahas Pesawat Di Pakistan!


Sesuatu yang dianggap luar biasa telah terjadi apabila seorang bayi selamat dikeluarkan dari lokasi pesawat Pakistan yang terhempas yang ketika itu, seorang wartawan penyiaran sedang membuat liputan di lokasi kejadian pada Jumaat (22/5/2020).

Bayi selamat dalam nahas pesawat

Kemudian, secara tiba-tiba pasukan penyelamat membuat lambaian dan kelihatan seorang petugas kecemasan membawa keluar seorang bayi dipangkuannya.

Terdahulu, datuk bandar Karachi berkata, seramai 107 penumpang yang menaiki pesawat PK8303 dikhuatiri maut selepas terhempas di kawasan perumahan, dalam kejadian yang berlaku sejurus sebelum mendarat di lapangan terbang Karachi.

Bagaimanapun, segelintir keluarga mendakwa mereka dihubungi oleh mangsa yang menaiki pesawat dan masih hidup.

Bayi berkenaan ditemui di sebalik timbunan serpihan yang disebabkan kesan nahas.

Rakaman Detik-detik Terakhir

Pesawat PK8303

Rakaman CCTV dari sebuah bangunan berhampiran, menunjukkan dengan jelas saat-saat terakhir sebelum pesawat Airbus A320 milik Pakistan International Airline (PIA) terhempas ketika cuba mendarat.

Dari rakaman tersebut, boleh diandaikan pesawat dalam kedudukan bersedia untuk mendarat tetapi seakan kehilangan kuasa sebelum sempat sampai ke landasan.

Laporan mengatakan kapten pesawat sempat membuat panggilan kecemasan tentang kegagalan enjin sebelum pesawat itu terhempas.

Tonton video dibawah.

BACA INI JUGA:



sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon